Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

ФОПам платитимуть допомогу на дітей

05.05.2020
ФОПам платитимуть допомогу на дітей

Сьогодні, 5 травня, Кабінет Міністрів України опублікував у виданні «Урядовий Кур’єр» Порядок виплати допомоги на дітей фізичним особам - підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку (постанова КМУ від 22.04.2020 № 329) та Порядок використання коштів для надання цієї допомоги (постанова КМУ від 29.2020 № 330).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року №329 надається допомога на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку.

Допомога призначається на період карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896) — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2020 р. № 255, та на один місяць після дати його відміни одному з батьків на кожну дитину до досягнення нею 10 річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 року, і виплачується щомісячно за повний місяць.

Станом на 1 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму на дітей віком до 6 років становить 1779,00 грн., від 6 до 10 років становить 2218,00 грн.

Право на отримання допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини і на законних підставах проживають на території України та сплатили єдиний податок.

Право на допомогу на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку не надається батькам, які вже отримують відшкодування вартості послуги „муніципальна няня” на зазначену дитину.

Для призначення допомоги на дітей заявник подає/надсилає органу соціального захисту населення заяву (наведена нижче) у паперовій або електронній формі із зазначенням рахунка в установі уповноваженого банку та документи/відомості у паперовій або електронній формі:

У паперовій формі заявник подає такі документи:

  • копії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років;
  • довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  • копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  • копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

 В електронній формі заявник подає такі документи/відомості:

  • фотокопії свідоцтв про народження дітей віком до 10 років або відомості про свідоцтва про народження дітей (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові дитини, прізвище, ім’я та по батькові батьків);
  • фотокопію довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7);
  • фотокопію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);
  • фотокопію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).
  • На заяву та документи/відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові заявника, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.

Для інформування громадян, які обиратимуть спосіб подання заяви про призначення допомоги в електронній формі, надаємо посилання на стартову сторінку системи надання послуги з призначення допомоги – https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua.

Отримувач допомоги на дітей у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про це органам соціального захисту населення.

Увага!

  • Допомога призначається лише тим ФОПам, які займались підприємницькою діяльністю у 2019 році. Якщо ФОП зареєструвався у 2020 році, він не може претендувати на отримання допомоги.
  • Допомога виплачується лише з травня. Відповідно до пункту 7 Порядку № 329 допомога призначається з місяця звернення. Оскільки, урядова постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування, норми Порядку № 329 застосовуються з 5 травня. Відповідно, громадяни можуть подати необхідні документи в травні і, відповідно, отримати допомогу, починаючи з цього місяця.
  • Оскільки, наразі у зв’язку з карантинними обмеженнями безпосередній прийом громадян департамент соціальної політики міської ради за адресою: м. Житомир, вул. Перемоги, буд. 55 (управління соціального захисту населення Богунського та Корольовського району) не проводиться, просимо до закінчення карантину та відновлення прийому направляти повні пакети документів на електрону адресу:

 - 42103215@mail.gov.uа – управління Корольовського району; 

 - boguniya1826@ukr.net – управління Богунського району.

  • Всі дані заявників звірятимуться з реєстрами в тому числі щодо надходження заяв від одного з батьків, тому просимо з метою законного використання бюджетних коштів надавати достовірну інформацію.
  • Наразі Міністерство соціальної політики України опрацьовує ряд практичних моментів для застосування даної постанови.
  • Розпорядник держаних коштів на рівні міста Житомира – департамент соціальної політики Житомирської міської ради, мешканці села Вереси, що можуть претендувати на отримання допомоги, звертатимуться до управління праці та соціального захисту населення Житомирської РДА.

За інформацією департаменту соціальної політики міської ради