Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Протидія домашньому насильству

Протидія домашньому насильству

В Україні працює державна «гаряча лінія» з попередження домашнього насильства.

Сервіс цілодобово доступний за номером 15-47; 0 800 500 335. 

Дзвінки є  безкоштовними зі стаціонарних та мобільних телефонів, анонімними та конфіденційними.

На «гарячій лінії» надаються юридичні, психологічні та інформаційні консультації чоловікам та жінкам щодо питань попередження та протидії домашньому насильсту, протидії торгівлі людьми, питань, пов’язаних з ґендерною дискримінацією та ґендерним насильством, тощо.

У разі нагальної потреби щодо виклику поліції, необхідно звернутися за номером 102. У м. Житомирі працює мобільна група з протидії домашньому насильству «ПОЛІНА».

Документи

Поради, як підготуватися та діяти в умовах виникнення ситуації домашнього насилля

Поради, як підготуватися та діяти в умовах виникнення ситуації домашнього насилля: 

  1. Радимо заздалегідь потурбуватись про створення умов перебування на карантині, в умовах якого може бути важко користуватись телефоном. Продумати про засоби зв’язку, за допомогою яких можна повідомити друзям або рідним, що може виникнути проблема (якщо вже така ситуація була).
  1. Якщо випадок насилля стався, не бійтеся писати про це в соціальній мережі, використовуйте її обов’язково для інформування ваших друзів, колег, близьких в особисті повідомлення, публічно в тому числі, адже це може врятувати життя завдяки швидкій реакції. 
  1. У випадку, коли є діти, важливо навчити їх як правильно діяти в таких ситуаціях, до кого звертатись, як захистити себе. 
  1. Наготові завжди має бути сформована секретна  сумка з необхідними документами. Місце знаходження такої папки не має знати агресор. В крайньому випадку, така папка може бути також у ваших близьких людей, яким ви довіряєте і за допомогою до яких у випадку насилля ви звертаєтесь. 
  1. Намагатись не знаходитись в приміщенні з агресором, де є гострі або небезпечні для життя предмети. Якщо ж конфлікт вже почався, постарайтесь вийти з такого приміщення. В тому числі поки, тимчасово, зняти з шиї прикраси, які в момент конфліктів можуть бути небезпечними. 
  1. Залучитись підтримкою сусідів. Оскільки умови дотримання карантину не дають змоги піти до них на деякий час, поки ситуація заспокоїться, відповідно все що вони наразі зможуть зробити – вчасно викликати поліцію, у якої на сьогоднішній день  найбільше повноважень зайти до приміщення. 

З метою профілактики та мінімізації загострення конфліктних ситуацій, на період карантину обом сторонам необхідно дозволяти собі відпочинок в окремій кімнаті, усамітнюватись (якщо дозволяє територія) на певний час, про що попередньо домовитись між сторонами подружжя аби скидати зайве напруження.

Якщо ви або ваші близькі зіткнуться з домашнім насиллям,  телефони для звернення:

  • Поліція мобільна група «Поліна» – 102
  • Урядовий центр з протидії насильству – 15-47
  • Національна «гаряча лінія»: 0-800 – 500-225, 116-111 (з мобільного)
  • Національна «гаряча лінія» по запобіганню домашнього насильства: 0-800-500-005, 116-123 (з мобільного).
  • «Гаряча лінія» безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103
  • Управління у справах сім’ї, молоді та спорту ЖМР: 42 01 25
  • Служба (управління) у справах дітей ЖМР: 48 11 97, 48 12 07
  • Житомирський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді: 47 09 42, 47 09 43, 47 09 44

 

Система безоплатної правової допомоги запустила в месенджері Телеграм-чат «Правова допомога протидії насильству»

Система БПД запустила Телеграм-чат протидії домашньому насильству

Система безоплатної правової допомоги запустила в месенджері Телеграм-чат «Правова допомога протидії насильству» https://t.me/Non_Violence_Bot, де потерпілі від домашнього насильства та свідки можуть онлайн отримати консультацію юристів щодо захисту своїх прав.

Юристи системи БПД, які спеціалізуються в сфері сімейних відносин, нададуть відповідь на правове запитання, роз’яснять алгоритм дій щодо захисту своїх прав. Консультуватимуть фахівці Лівобережного та Правобережного київських місцевих центрів, а також їхні колеги з Одеси та Вінниці. В разі необхідності залучатимуться фахівці системи БПД з інших регіонів. Отримати відповідь юристів можна у робочий час – з понеділка по четвер з 09.00 до 18.00, у п’ятницю – з 09.00 до 16.45.

Зайти на Телеграм-чат «Правова допомога протидії насильству» можна також з чат-боту #ДійПротиНасильстваь https://t.me/police_helpbot, який запустило в Телеграм Міністерство внутрішніх справ спільно з Харківським університетом внутрішніх справ і Національною поліцією України.

«З початку карантину кількість звернень до системи БПД з питань домашнього насильства не збільшилася. До речі, як і повідомлень до поліції за номером 102. Проте, за даними ООН, у деяких країнах кількість жінок, які звертаються до служб підтримки, зросла удвічі з початку оголошення карантину через пандемію коронавірусу. Всі, хто потерпає від домашнього насильства, можуть отримати безоплатну правову допомогу дистанційно», – зазначив в. о. директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.

Однією з категорій осіб, яким надається безоплатна вторинна правова допомога, є потерпілі від домашнього насильства. Тобто, якщо людина стала заручником такої ситуації, вона має право на безоплатне представництво інтересів в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складання процесуальних документів та захист.

Під час карантину безоплатна первинна та вторинна правова допомога надається дистанційно. Надати необхідні документи можна через спеціально обладнані скриньки для кореспонденції або електронні засоби зв’язку (адреси та електронні пошти місцевих центрів з надання БВПД можна дізнатися на офіційному сайті системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/).

Отримати юридичну консультацію або роз’яснення з правових питань можна:

– за безкоштовним телефоном системи БПД 0 800-213-103

– у месенджері Фейсбук-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

– у публічному чаті Телеграм-каналу «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaidchat

– у приватному чаті системи БПД у Телеграм http://legalaid.gov.ua/telegram.html

– у Телеграм-чат  «Правова допомога протидії насильству» https://t.me/Non_Violence_Bot

– у приватному чаті системи БПД у Вайбер http://legalaid.gov.ua/viber.html

– написавши на електронну пошту центру з надання БВПД (адреси можна дізнатися за посиланням https://www.legalaid.gov.ua/ )

Система БПД інформує громадян про їхні права та механізм їх захисту через:

– офіційний сайт системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/

– Фейсбук-сторінку системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

– Телеграм-канал «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid

– Інстаграм-сторінку системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk

– правничу вікіпедію WikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua