Сайт працює у тестовому режимі. Стара версія сайту доступна за посиланням old.zt-rada.gov.ua

Про авторські інновації з Валентиною Горгуль, переможцем ІХ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій

29.09.2017
Про авторські інновації з Валентиною Горгуль, переможцем   ІХ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій

Щороку в першу неділю жовтня Україна відзначає День працівників освіти. Це свято уособлює в собі  повагу і любов, доброзичливість і  вдячність  людям, які обрали для себе таку важку, але необхідну професію – професію педагога. 

Напередодні Дня працівників освіти ми зустрілися із Валентиною Петрівною Горгуль, переможцем ІХ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій.

Валентино Петрівно, Ви здобули перемогу за номінацією «Інновації у сфері дошкільної освіти», тож маєте досвід роботи саме у галузі дошкільної освіти?

За фахом я вчитель початкових класів. З 19 років педагогічного стажу 15 років - саме у дошкільній освіті. Працюю в Житомирському центрі розвитку дитини №5.Спеціаліст вищої категорії.

А яке Ваше педагогічне кредо?

Народна мудрість каже: «Якщо твої плани розраховані на рік – сій жито, якщо на десятиліття – сади дерево, якщо на віки – виховуй дітей». Виховання дітей – найважливіша частина нашого життя. Від того, якими ми виховаємо своїх дітей залежатиме і майбутнє нашої країни, і наше майбутнє.

Тема, над якою Ви працюєте, з якою здобули перемогу на ІХ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій -  «Сенсорний розвиток дітей раннього віку з використанням прийомів ейдетики». Розкажіть, будь ласка,  про це.

Сенсорний розвиток дитини - розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про властивості предметів. Проблема сенсорного розвитку є основною в період  раннього дитинства, адже саме тоді формуються уявлення про навколишній світ.

Ейдетика - спеціальна методика, орієнтована на розвиток образного мислення у дитини через гру. Це не  тільки розвиває психічні процеси, а й залучає всі аналізатори дитини: дозволяє не лише побачити, а й помацати, почути, скуштувати, понюхати, подає нове через добре знайомі дітям образи. Використання прийомів ейдетики, сприяє розвитку мислення малюків. На третьому році життя дитини  розширюються  сенсорні можливості, що забезпечують перцептивну, моторну, мовленнєву активність.

Принципи ейдетики – радісна атмосфера, мобільність і доступність ігрового матеріалу, поділ інформації відповідно до особливостей кожної дитини. Таким чином, до уява дитини із позитивними емоціями дає в результаті засвоєну інформацію.

Як надалі це допомагає дитині?

Захоплюючі, цікаві, дуже корисні вправи ейдетики дозволять розвинути образну пам'ять дитини. Чим вищий сенсорний розвиток дитини, тим більше фактів і явищ потрапляє у сферу її сприймання. Якщо в дитини належно розвинуті мислительні механізми, то вона виявляє неабияку здатність шукати, знаходити, фіксувати, аналізувати, інтерпретувати велику кількість інформації про світ і себе.

А як на практиці Ви використовуєте прийоми ейдетики?

Починати цю роботу у групі раннього віку слід зі створення відповідного розвивального життєвого середовища, організації в групових кімнатах і на майданчиках спеціально обладнаних місць для ігор із піском та водою, які також позитивно впливають на розвиток дрібної моторики рук, на безпосереднє набування дітьми певного ейдетичного досвіду, підготовки дидактичного матеріалу.

Працюючи над даною темою, я поставила перед собою завдання збагатити дітей різноманітними сенсорними враженнями, сформувати вміння розрізняти предмети за формою, кольором, розміром, їх діями.

Використовуючи прийоми ейдетики, сприяю не тільки розвитку уваги, уяви, пам’яті, різних видів мислення малят, а й по новому подаю навчальний матеріал.

Мною розроблено алгоритм роботи по формуванню всіх видів асоціацій. Планомірність розвитку й навчання – один із найважливіших принципів організації комплексу  розвивально – виховної роботи. Лише за правильного планування процесу навчання дітей можна успішно реалізувати програму всебічного розвитку особистості дошкільника. Заняття з ейдетики проводжу в ігровій формі з дотриманням частого переключання з одного виду діяльності на інший. Це дозволяє уникнути втоми, зберегти в дітей увагу й зацікавленість, а також підтримати позитивний емоційний фон під час діяльності.

Тобто основною форма занять з дітьми -  ігрова?

Так. Але важливо пам’ятати, що ігри не сумісні з примусом, створюють атмосферу вільної та радісної творчості. Ігри взагалі можна вважати одним з ключових елементів розвитку дитини та становлення особистості.

У роботі з дітьми раннього віку для розвитку тактильних асоціацій раджу ніколи не примушувати дитину до дій.

Дякуємо Вам за інтерв’ю. Вітаємо з перемогою на ІХ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій та з Вашим професійним святом. Творчих злетів, наснаги, терпіння та оптимізму.