Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Роз’яснення управління охорони здоров’я щодо роботи поліклінік та амбулаторій

01.07.2020
Роз’яснення управління охорони здоров’я  щодо роботи поліклінік та амбулаторій

Показники, за якими визначається поширення СOVID-19, дозволили частково послабити протиепідемічні заходи на території Житомирської міської ОТГ та прийняти рішення щодо відновлення роботи поліклінік та амбулаторій. 

За інформацією управління охорони здоров’я міської ради, відсьогодні, з 1 липня, амбулаторно-поліклінічні заклади розпочали працювати у звичайному режимі. У той же час, протиепідемічні заходи у приміщеннях медичних закладів продовжені і, відповідно, витрати часу на отримання тих чи інших медичних послуг можуть дещо збільшитись.

З 01.04.2020 ведення медичної документації відбувається в електронному вигляді, тому пацієнтам слід звернути увагу на певні зміни в системі надання медичної допомоги.

Головну роль у нагляді за станом здоров’я пацієнта відіграє сімейний лікар або педіатр, з яким укладено декларацію про медичне обслуговування. Починати вирішувати будь які проблеми зі здоров’ям потрібно саме з сімейного лікаря/педіатра.

Для отримання безкоштовної консультації вузькопрофільного спеціаліста необхідно електронне направлення від сімейного лікаря/педіатра.

Для проведення додаткових лабораторних та інструментальних обстежень на безоплатній основі також потрібно електронне направлення або від сімейного лікаря/педіатра, або від вузькопрофільного спеціаліста.

Відповідно до роз’яснень Національної служби здоров’я України не потребують окремого направлення звернення до наступних фахівців:

          лікаря-акушера-гінеколога,

          лікаря-гінеколога дитячого та підліткового віку,

          лікаря-психіатра дитячого,

          лікаря-психіатра підліткового,

          лікаря-нарколога,

          лікаря-стоматолога,     

          лікаря-стоматолога дитячого,

          а також звернення до лікаря, у якого пацієнт перебуває під медичним наглядом із хронічним захворюванням.

Але, для першого (в період після 01.04.2020) візиту до вузькопрофільного спеціаліста, в якого пацієнт спостерігається з приводу хронічного захворювання, потрібно оформити направлення від сімейного лікаря/педіатра. Це необхідно для введення інформації про пацієнта в Центральну базу даних Електронної системи охорони здоров’я (eHealth).

Електронне направлення на консультацію не містить посилання на заклад охорони здоров'я і пацієнт має право обрати бажаний та зручний для нього заклад для отримання консультації. Головне, щоб у цьому закладі був спеціаліст відповідного профілю.

Законодавством передбачено, що у разі, якщо пацієнт звертається у заклад вторинного рівня (поліклініки, лікарні) без електронного направлення, заклад надаватиме послуги пацієнтові на платній основі (за виключенням станів, що становлять загрозу для життя пацієнта). Для цього було обраховано вартість основних медичних послуг, що надаються населенню, та рішеннями виконавчого комітету затверджено тарифи на них. Отже, якщо пацієнт хоче отримати певні медичні послуги минаючи свого сімейного лікаря або спеціаліста, в якого він спостерігається з приводу хронічного захворювання, прийдеться сплачувати за них власним коштом.