На цьому наголосив міський голова Сергій Сухомлин під час засідання за круглим столом «Розвиток мікробізнесу в Житомирській міській об’єднаній територіальній громаді», який відбувся 29 липня у пресцентрі міської ради.
Обговорення проблемних питань розвитку мікробізнесу в Житомирській міській ОТГ ініціювали представники Руху #SaveФОП (Ксенія Ляпіна, Сергій Доротич та інші) спільно з місцевими підприємцями.
Сергій Сухомлин, вітаючи учасників заходу, зазначив, що підприємці роблять значний внесок у розвиток економіки громади. Кількість платників єдиного податку в Житомирській міській ОТГ щороку збільшується (на сьогодні – понад 13 тисяч суб’єктів), а відсоток надходжень єдиного податку з фізичних осіб в загальному фонді складає 13,2%. І, передусім, малий бізнес – це самозайнятість населення, сімейне підприємництво. У той же час в сучасних умовах бізнес змушений вкотре адаптуватися до нових викликів, особливо до законодавчих ініціатив, які ускладнюють діяльність малого бізнесу (фіскалізація та адміністрування податків, штрафні санкції тощо).
Ураховуючи складність «виживання» в умовах карантину, для підтримки місцевого мікробізнесу та подолання економічних наслідків COVID-19 міською владою прийнято ряд важливих рішень:
Як повідомлялося раніше, 28 липня 2020 року між виконавчим комітетом Житомирської міської ради та ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» укладено договір про співробітництво з метою запуску місцевої програми фінансової підтримки мікропідприємництва та малого підприємництва. Фінансова підтримка буде надаватися місцевому бізнесу на компенсацію відсотків, сплачених за кредитами на поповнення обігових коштів, реалізацію заходів з розширення та відновлення виробничих потужностей.
Представниця Руху #SaveФОП Ксенія Ляпіна відзначила важливість прийнятого раніше міською владою рішення не створювати орган з отриманням свідоцтва інспекторів праці для контролю за додержанням законодавства про працю з каральними функціями, натомість його роль полягає в інформаційно-роз’яснювальній роботі для допомоги мікробізнесу в питаннях офіційного працевлаштування найманих працівників.
Особливу увагу було зосереджено на обговоренні питань щодо подальшої взаємодії міської влади та ФОПів, дієвих шляхів реалізації програм підтримки мікро- та малого бізнесу, розширення тематичних комунікацій та навчально-інформаційних заходів для підприємців.