Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

З 23 листопада учні 5-11 класів повертаються до навчального процесу

20.11.2020
З 23 листопада учні 5-11 класів повертаються до навчального процесу

Сьогодні,  20 листопада, на позачерговому засіданні виконавчого комітету прийнято рішення щодо відновлення навчання для 5-11 класів закладів загальної середньої освіти з 23 листопада.

«Проєктом рішення передбачено, що враховуючи рівень захворюваності учасників освітнього процесу в кожному закладі керівникам закладів загальної середньої освіти Житомирської міської ОТГ спільно з постійно діючим колегіальним органом управління закладу (педагогічна рада) та органами громадського самоврядування (піклувальна рада, батьківська рада) рекомендувати приймати рішення щодо відвідування закладів загальної середньої освіти здобувачами освіти 1-х-11-х класів та форм організації освітнього процесу за умови дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів. Обов’язково інформувати департамент освіти міської ради та оприлюднювати дану інформацію на сайті закладу», - зауважив директор юридичного департаменту Євгеній Черниш.

«З понеділка  ми розпочинаємо освітній процес у всіх школах з 1-11 класи, але кожна школа, враховуючи ситуацію щодо захворюваності в навчальних закладах, буде окремо приймати рішення про  очне чи  дистанційне навчання», - резюмувала заступник міського голови Світлана Ольшанська.

Також внесено зміни щодо пільгового проїзду, а саме: обмеження у часі не стосуватимуться  учнів шкіл та інших навчальних загальноосвітніх навчальних закладів, дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з інвалідністю та осіб, що їх супроводжують.

 

Згідно з наказом департаменту освіти: «… Керівники закладів освіти можуть дозволяти відвідування  здобувачам, за умови дотримання в них відповідних санітарних і протиепідемічних заходів та здійсненням обов’язкового щоденного контролю стану здоров’я учнів (вихованців) відвідування закладів;

Вони мають забезпечити неухильне дотримання протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 № 50 та забезпечити дотримання рекомендованого Міністерством освіти і науки України  Алгоритму дій керівників ЗЗСО у разі виявлення у здобувачів освіти та/або працівників ЗЗСО ознак гострого респіраторного захворювання (лист від 28.02.2020 № 1\9-490).

Керівники закладів дошкільної освіти мають забезпечити функціонування закладу з дотриманням посилених протиепідемічних заходів та Регламенту роботи закладу дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину, затвердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 26.05.2020 № 581, вимог Постанови Головного санітарного лікаря України від 22.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби  (COVID-19)».

Керівникам закладів  загальної середньої освіти  провести засідання педагогічних рад із залученням органів батьківського самоврядування з метою визначення форм організації освітнього процесу учнів 1-11-х класів, при цьому взяти до уваги:

- аналіз стану захворюваності педагогічних працівників;

- план розташування навчальних аудиторій та входів до закладу;

- наявність засобів для дезінфекції, температурного скринінгу;

- стан готовості педагогічного колективу та матеріально-технічної бази закладу до застосування різних форм навчання  в межах паралелі класів, окремих класів, класів школи І, ІІ, ІІІ ступенів;

- дотримання вимог листа МОНУ від 04.11.2020 № 1/9-616 у частині недопущення перенавантаження учнів, а саме: надмірної тривалості освітнього процесу в онлайн - режимі, нескоординованого між учителями - предметниками обсягу домашніх завдань.

Також забезпечити виконання освітніх програм закладів освіти  для учнів 5-11-х класів шляхом організації освітнього процесу із використанням наступних можливостей законодавства про освіту, а саме:

- поєднання інституційних форм здобуття освіти (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна) та індивідуальних форм здобуття освіти (екстернатна, домашня, патронаж);

- можливостей організації освітнього процесу із використанням  положень р. ІІІ «Заочна форма здобуття освіти» Положення про інституційну форму здобуття освіти щодо організації для учнів 9-11-х класів групових консультацій  та заліків;

- можливостей організації змішаного навчання для учнів 5-8- х класів у поєднанні очного навчання та навчання за допомогою технологій дистанційного навчання;

- надання можливості учням 9-11-х класів відповідно до п.6. 7 р. ІІ «Екстернатна форма здобуття освіти» Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти  самостійно опановувати зміст окремих навчальних предметів в поєднанні із очним навчанням та/чи навчанням за допомогою технологій дистанційного навчання;

3.3.забезпечити функціонування школи І ступеня (1-4-ий класи) відповідно до затвердженого  розкладу та режиму роботи з урахуванням наступних рекомендацій:

3.3.1. у разі виявлення бажання батьків щодо  невідвідування їх дітьми закладу освіти на  період встановленої «червоної» зони організувати для цих учнів проведення консультацій з навчальних предметів, які погодити з батьками;

3.3.2.погодити з батьками учнів 1-4-х класів з особливими освітніми потребами кількість годин корекційно - розвиткових занять, надавши можливість частково проводити заняття з використанням технологій дистанційного навчання (за згодою батьків) або очно;

3.4.забезпечити проведення інформування здобувачів освіти та працівників щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, надання працівникам пам’ятки щодо дотримання режиму самоізоляції в умовах дистанційного режиму роботи;

3.5.забезпечити проведення у закладах освіти профілактичних та дезінфекційних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, контроль за  неухильним дотриманням здобувачами освіти та працівниками закладу правил гігієни, використанням засобів індивідуального захисту та уникненням масових скупчень;

3.6.на сайті закладу забезпечити   наявність інформації про організацію освітнього процесу за усіма можливими формами (положення, рішення педрад, накази тощо); інформацію щодо здійснення освітнього процесу відображати на головній сторінці офіційного сайту  у розділі «Режим роботи закладу».

3.7. Асистентам вчителів в 1-х -11-х класах інклюзивного навчання:

  • організовувати  спільно з учителями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання та інших форм навчання (за згодою батьків);
  • забезпечувати комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами;
  • координувати  навчання з використанням технологій дистанційного навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;
  • здійснювати підготовку матеріалів для дистанційного навчання та інших форм навчання, прийнятних  для учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі консультувати батьків щодо їх використання;
  • забезпечувати  підготовку індивідуальних завдань та адаптацію їх до використання в умовах змішаного навчання;
  • забезпечувати  індивідуалізацію технологій дистанційного та інших обраних форм навчання  з урахуванням особливих освітніх потреб, у тому числі обирати відповідні інструменти, консультувати батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з особливими освітніми потребами;
  • асистувати  вчителю під час проведення дистанційних занять: допомагати вчителю під час поділу учнів на пари і групи в ZOOM-конференціях, приєднуватись до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки тощо.
  1. Керівникам закладів позашкільної освіти:

- аналіз стану захворюваності педагогічних працівників, тренерів-викладачів;

- план розташування аудиторій, спортивних залів та входів до закладу;

- наявність засобів для дезінфекції, температурного скринінгу;

4.2.розробити та затвердити для кожного закладу на підставі специфіки його роботи

- графіки початку занять гуртків (груп)з метою забезпечення мінімізації соціальних контактів між вихованцями та педагогами, тренерами;

- розкладизанять з використанням можливостей поєднанняочноїформи проведеннята використанням технологій дистанційного навчання для окремих груп;

- графіки занять з урахуванням можливості їх проведення на відкритому повітрі, на додатково вивільнених площах закладу тощо.

5. Керівникам КУ  « Перший інклюзивно - ресурсний центр» (Колос Т.М.), «Другий інклюзивно - ресурсний центр» (Шовтюк А.М.),  «Третій  інклюзивно - ресурсний центр» (Самолюк К.В.)  забезпечити:

5.1.дотримання протиепідемічних  заходів при  відвідуванні ІРЦ з метою проведення комплексної психолого - педагогічної оцінки розвитку дитини та надання корекційно - розвиткових послуг;

5.2.проведення інформування  працівників ІРЦ щодо заходів профілактики, проявів хвороби та дій у випадку захворювання, надання працівникам пам’ятки щодо дотримання режиму самоізоляції в умовах дистанційного режиму роботи;

5.3.проведення у ІРЦ  профілактичних та дезінфекційних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусу COVID-19;

5.5.виконання рішень тимчасових  протиепідемічних комісій;

5.6.проведення особистого прийому громадян з дотриманням протиепідемічних заходів;

5.8.належні технічні та санітарно-гігієнічні умови для виконання роботи працівниками ІРЦ  на робочому місці;

5.9. розміщення інформації про роботу ІРЦ на власних сайтах».