Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Громадськість запрошують провести гендерний аудит рекламного простору

27.11.2020
Громадськість запрошують провести гендерний аудит рекламного простору

У рамках міського етапу акції «16 днів проти насильства» оголошуємо проведення гендерного аудиту рекламного простору Житомирської міської ОТГ з 27.11.2020 по 08.12.2020.

Просимо зразки рекламної та маркетингової продукції, які містять ознаки сексизму, надсилати за формою, що додається, на ел. адресу управління у справах сім’ї, молоді та спорту міської ради:[email protected]

Найактивніші учасники та учасниці  аудиту отримають призи у день завершення акції «16 днів проти насильства 10.12.2020!!!

Інформація для ідентифікації ознак сексизму

«Сексизм – це будь-який акт, жести, візуальна репрезентація, сказані чи написані слова, практика чи поведінка, які базуються на ідеї, що особа чи група осіб є малозначимими через їхню стать. Сексизм – прояв історично нерівних владних відносин між жінками й чоловіками, що веде до дискримінації та перешкоджає повному поліпшенню становища жінок у суспільстві»  - визначення Комітету міністрів Ради Європи (Рекомендація CM/Rec(2019)1 “Запобігання та боротьба із сексизмом”).

Критерії визначення наявності дискримінації за ознакою статі у рекламній та маркетинговій продукції:

  • Жінка чи чоловік   є об'єктом чи суб'єктом прийняття  рішення?
  • Чи використовується у рекламній та маркетинговій продукції зображення оголеного тіла (жінки чи чоловіка), натякає на статеві органи, сексуальні стосунки чи сексуальність людини?
  • За умови, що так, чи пов'язано зображення/натяк із якостями, властивостями та призначенням продукту, який рекламується?
  • Чи допомагає це зображення/натяк краще пояснити якості, властивості, переваги та призначення продукту, який рекламується?
  • Чи використовує реклама демонстрацію переваги представників однієї статі над іншою? Чи виглядає представник/представниця однієї статі більш розважливим, розумним, прогресивним, чесним, відповідальним, порядним тощо, ніж представник/представниця іншої статі? Наскільки це допомагає зрозуміти якості, властивості, переваги  продукту/послуги, які рекламуються?
  • Чи містить реклама твердження про «жіночі» та «чоловічі»  ролі у сім'ї, суспільстві, про «жіночі» та «чоловічі»  професії? Чи допомагає використання цих тверджень зрозуміти якості, властивості та переваги продукту, який рекламується?
  • Чи містить реклама неоднозначний зміст, підтекст, який може бути сприйнятий як ствердження нерівності чоловіків і жінок?
  • Яким каналом розповсюджується рекламна продукція? Чи можуть діти легко отримати доступ до рекламної продукції?

Форма подачі результатів гендерного аудиту рекламної та маркетингової продукції у Житомирській міській ОТГ

з/п

ПІБ особи, яка подає матеріали

Контакти, тел.,

e-mail

Адреса, за якою знаходиться реклама

Ознаки сексиської реклами

у зразку

Фото рекламного зразка, який містить ознаки сексизму

1

 

 

 

 

 

Примітка. Кількість зібраних зразків не обмежується, кожний вноситься в окрему графу таблиці.

Нагадаємо: 25 листопада, відкриттям експозиції «Річ у тім» у Житомирі стартував міський етап Всеукраїнської акції «16 днів проти гендерного насильства».

 

Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Житомирської міської ради