Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Сьогодні – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

02.04.2021
Сьогодні – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

Щорічно 2 квітня у світі говорять про аутизм, про необхідність змінювати світ та робити його чутливим до потреб дітей та дорослих з розладами  спектру аутизму.  Наскільки щасливе та повноцінне життя зможе прожити людина з аутизмом та чи матиме підтримку, допомогу та розуміння, залежить від кожного з нас.

«Такі дітки  - просто інші. Попри вади мовлення або рухів, вони  часто наділені такими талантами, якими інші  не володіють. Вони часто мають вузькоспеціалізовані інтереси та захоплення. Важливо, коли є фахівці, які допомагають розвивати ці здібності. Дітям із розладом спектру аутизму потрібна увага та турбота. Тоді вони не закриватимуться в собі, а житимуть і творитимуть!» - каже міський голова Сергій Сухомлин.

У Житомирі реабілітаційні послуги  дітям з розладами спектру аутизму надаються в Центрі комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю Житомирської міської ради.  Заклад  виконує рекомендації індивідуальної програми реабілітації з психолого-педагогічної, соціальної та фізичної реабілітації. Завдяки включенню дитини в програму реабілітаційних заходів центру, батьки дитини з аутизмом мають змогу розвантажитись морально та відновити сили. Адже виховання дитини з такими порушеннями потребує великих енергетичних затрат.

«У роботі з дітьми з  розвитком аутичного спектру ми застосовуємо низку спеціальних програм зі сенсорної інтеграції та стимуляції, елементів прикладного аналізу поведінки, тренінгу соціальної перцепції, методу floortime (цільова розвивальна гра), структурованого навчання (TEACCH). У випадку, коли  аутизм не має супутніх порушень, єдиною ефективною терапією таких дітей є системна корекційна робота, - розповідає методистка центру  Тетяна Рясновська.

Фахівці  закладу  надають кілька порад, чого не потрібно робитив разі, якщо запідозрили аутизм у дитини:

  • приховувати власні побоювання,
  • чекати швидкого результату;
  • порівнювати дитину з іншими;
  • розраховувати на чарівну пігулку, таких, на жаль, не існує.

Не кожна дитина відкрита і весела. Не всі успіхи можна виміряти, не кожна дитина відповідає очікуванням оточуючих. Але кожна дитина – особлива.