Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

"Креатив та маркетинг - це рушійна сила розвитку міста", - Норберт Нойхауз

23.05.2017

Інтегроване планування, креатив від чиновників та нестандартні, на думку українських посадовців, умови для інвесторів і постійний діалог із громадою - це правила успіху німецького міста Трір. Про це 22 травня фахівцям виконкому міськради та активним громадянам міста розповідав екс-віце-мер Тріра, урбаніст, Норберт Нойхауз.
Зустріч організували за сприяння німецької урядової компанії GIZ, яка допомагає впровадженню у Житомирі проекту "Інтегрований розвиток міста" в конференц залі готелю "Рейкарц".

"Такі семінари та зустрічі ми проводимо регулярно, сьогодні ж обговорили проблематику інтегрованого планування та маркетингу міста. Досвід Тріра цікавий, адже показує шляхи вирішення проблем, які ми маємо у Житомирі", - розповів Микола Костриця, директор департаменту економічного розвитку.

Пан Норберт розповів про механізм вирішення проблем, які виникли у місті Трір на початку 90-х років.

"Тоді у місті ми мали 20% безробіття, дефіцит бюджету і масове закриття підприємств. Було таке, що за три тижні ми втратили 10% робочих місць у промисловості", - розповів Норберт Нойхауз, урбаніст.

Крім того після воз'єднання Німеччини французька військова база у Трірі опинилась під загрозою закриття. Тобто 10 тисяч солдатів мали повернутись додому. У таких складних умовах громада Тріра розпочала розвивати маркетинг міста.

"Ми зібрали форум із науковців, активних громадян та чиновників і створили 5 робочих груп, які за короткий час випрацювали стратегію розвитку міста до 2020 року", - наголосив Норберт Нойхаус, урбаніст. Після того, як військову базу у Трірі закрили, уряд Німеччини передав громаді міста 450 гектарів землі та всі будівлі, де раніше мешкали солдати. На той час програма маркетингу міста вже була розроблена.

"За 25 років із військової бази ми побудували новий район міста із соціальною інфраструктурою та виробничими потужностями. Ми створили умови для того аби молодь залишалась у Трірі, отримала житло та роботу. Ми мусили бути креативними та шукати нестандартні рішення", - перконував Норберт Нойхаус, урбаніст.

Успіх громади Тріра став реалністю завдяки інтегрованому плануванню розвитку міста. Саме цей досвід є найціннішим, вважає Сергій Гаращук, директор департаменту бюджету та фінансів.

"Ідея та її реалізація - це досвід, який пройшов Трір. Ми маємо перейняти його, аби уникнути помилок та прискорити зміни у Житомирі".

Сьогодні відбудеться друга частина семінару, на якій учасники формуватимуть методологію впровадження маркетингу міста.