Як інформує Житомирське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 червня 2012 року № 401 було ухвалено урядове рішення про створення з 1 жовтня 2012 року Веб-порталу електронних послуг Пенсійного Фонду України для зручності громадян щодо отримання онлайн-послуг за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП).
Через Веб-портал Пенсійного Фонду України можна отримати такі електронні документи:
Портал працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
Процедура реєстрації максимально спрощена та передбачає два способи: особисто надати заяву до територіального органу Пенсійного фонду, маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код, або здійснити онлайн-реєстрацію за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП).
У перший спосіб, отримавши розписку про одержання заяви та реєстраційний код, для реєстрації на Веб-порталі Пенсійного Фонду України за адресою https://portal.pfu.gov.ua/, вибрати пункт меню „Реєстрація” у закладці „Реєстрація на заявою” та заповнити реєстраційну форму, зазначивши логін та пароль.
На Вашу електронну адресу надійде лист для підтвердження реєстрації, а вже після підтвердження отримаєте повідомлення з веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.
Другий спосіб реєстрації передбачає наявність ключа ЕЦП. Послуги електронно-цифрового підпису надає представництво Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового Департаменту державної податкової служби за адресою www.cskidd.gov.ua. Після отримання ключа ЕЦП – вибрати пункт меню „Вхід” у закладці „За ЕЦП”.
За наявності електронного пенсійного посвідчення (ЕПП) та PIN-коду, встановленого при отриманні ЕПП у територіальному органі Пенсійного фонду України, – вибрати пункт меню „Вхід” у закладці „За ЕПП”.
Запроваджено онлайн-сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом.
Вищезазначені електронні документи, які можна отримати через Веб-портал Пенсійного Фонду України, дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.
Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням : http://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/DocConfirm
Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Фонду.
Інструкція з отримання довідок з QR-кодом від Пенсійного фонду України: http://www.pfu.gov.ua/instruktsiyi/yak-otrymaty-dovidku-z-qr-kodom-vid-pensijnogo-fondu-ukrayiny/
Також запроваджено онлайн-сервіс для громадян – СМС-інформування. За допомогою СМС-повідомлень Пенсійний фонд інформуватиме пенсіонерів про призначення та перерахунок пенсій, а застрахованих осіб - про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу. Для одержання послуги СМС-інформування необхідно надати відповідні контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання СМС-повідомлень, звернувшись до територіального органу Пенсійного фонду України, а особи, які користуються послугами Веб-порталу за допомогою ЕЦП, –безпосередньо на порталі.
Користуючись електронним сервісом Пенсійного фонду України, кожна особа матиме доступ до даних, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та володіти інформацією щодо пенсійного забезпечення та сплачених страхових внесків.