Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Яким чином оформити право власності на земельну ділянку?

24.10.2018
Яким чином оформити право власності на земельну ділянку?

Департамент містобудування та земельних відносин інформує, що у разі, коли правовстановлюючі документи на земельну ділянку не виготовлялись раніше необхідно звернутись в Центр надання адміністративних послуг Житомирської міської ради (вул. Михайлівська, 4)  та подати заяву стосовно отримання рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, приклавши всі необхідні матеріали та документи, згідно переліку:

  • Викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
  • Письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).
  • Копія витягу (довідки) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; інформація про КВЕД; статут (положення) - завірені суб’єктом господарювання.
  • Копія документа, що посвідчує право власності на нерухоме майно, яке розміщено на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна) - засвідчене нотаріально у випадку виникнення права власності до 01.01.2013.
  • Копія інвентаризаційної справи або технічного паспорту на будівлі та споруди (засвідченої юридичною особою, фізичною особою підприємцем), що розміщені на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна).
  • Угода про встановлення порядку користування земельною ділянкою (у разі наявності на земельній ділянці нерухомого майна, яке перебуває у власності двох чи більше осіб).
  • Матеріали, що обґрунтовують площу та межі земельної ділянки.
  • Фотоматеріали земельної ділянки на електронних носіях (у кількості 3-7 шт).
  •  Копія належним чином посвідченої довіреності (у випадку подачі документів уповноваженою особою).

У разі, коли договір оренди закінчився та у земельної ділянки відсутній кадастровий номер  необхідно звернутись в Центр надання адміністративних послуг Житомирської міської ради та подати заяву про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), приклавши всі необхідні матеріали та документи, згідно переліку:

  • Викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки.
  • Письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб)
  • Копія витягу (довідка) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців; інформація про КВЕД; статут (положення) завірені суб’єктом господарювання.
  • Копія документа, що посвідчує право власності на нерухоме майно, яке розміщено на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна) - засвідчене нотаріально у випадку виникнення права власності до 01.01.2013.
  • Копія інвентаризаційної справи або технічного паспорту на будівлі та споруди (засвідченої юридичною особою, фізичною особою підприємцем), що розміщені на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна).
  • Угода про встановлення порядку користування земельною ділянкою (у разі наявності на земельній ділянці нерухомого майна, яке перебуває у власності двох чи більше осіб).
  • Фотоматеріали земельної ділянки на електронних носіях (у кількості 3-7 шт).
  •  Копія належним чином посвідченої довіреності (у випадку подачі документів уповноваженою особою).

Після отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) звернутися до суб’єктів господарювання, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій», для виготовлення документації із землеустрою.

Перелік розробників документації розміщено на сайті Житомирської міської ради у розділі: громадянам/ комунальне майно та земельні ресурси/ перелік суб`єктів господарювання, які є розробниками документації із землеустрою та переважно працюють на території міста Житомир.

Виготовлену документацію із землеустрою подати в Центр надання адміністративних послуг Житомирської міської ради для її затвердження та отримання рішення міської ради про передачу земельної ділянки в користування надавши при цьому:

  • Копія проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки погодженого відповідно до вимог чинного законодавства України та з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації (у разі необхідності її проведення)скріплена печаткою розробника землевпорядної документації або Копія технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) скріплена печаткою розробника землевпорядної документації.
  • Копія документа, що посвідчує право власності на нерухоме майно, яке розміщено на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна) – засвідчене нотаріально у випадку виникнення права власності до 01.01.2013 (у випадку відсутності даних документів у складі землевпорядної документації).
  • Копія інвентаризаційної справи на будівлі та споруди, що розміщені на земельній ділянці (у разі наявності нерухомого майна) засвідченої юридичною особою, фізичною особою підприємцем - у випадку відсутності даних документів у складі землевпорядної документації.
  • Копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
  • Акт обстеження зелених насаджень (у випадку затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із наявними зеленими насадженнями з метою передачі її у власність або користування).
  • Фотоматеріали земельної ділянки на електронних носіях (у кількості 3-7 шт);
  •  Копія належним чином посвідченої довіреності (у випадку подачі документів уповноваженою особою).
  • Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
  • Розрахунок орендної плати за земельну ділянку.
  • Викопіювання із зображенням земельної ділянки у кількості 4 шт.
  • Кадастрові плани земельної ділянки у кількості 4 шт.

Отримавши  витяг з рішення міської ради  потрібно здійснити державну реєстрацію речового права на земельну ділянку відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» звернувшись до ВІДДІЛУ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ Житомирської міської ради через Центру надання адміністративних послуг міської ради або до будь-якого іншого державного реєстратора.

Примітка:

  • – документ  подається обовʼязково;
  • – документ подається в залежності від наявної ситуації.