Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Інвестиційний потенціал. Харчова промисловість

11.12.2018

Інвестиційний потенціал

 Харчова промисловість

Коротка інформація про галузь

У місті Житомир працює понад 100 промислових підприємств основного кола.

В структурі реалізації продукції переважає переробна промисловість, на  яку припадає більше 60% загального обсягу по місті та більше 30% обсягу по  Житомирській  області.

Виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (харчова промисловість) займає провідну роль на теренах Житомирщини, а саме більше 35,8% всієї реалізованої продукції області виробляється в місті Житомир.

За 9  місяців  2018 року  обсяги реалізації промислової продукції в галузі порівняно з відповідним  періодом 2017 року збільшились на 15,3%. Разом  з  тим частка в загальному обсязі реалізованої продукції в місті осталася на тому ж рівні 24,0%.

Харчова промисловість

№ п/п

Назва підприємства

Місцезнаходження підприємства, контактний телефон

Основний вид діяльності

Кількість працюючих

  1.  

ТОВ «Житомирський м’ясокомбінат»

 

10025, вул. Баранова, 127,

33-30-15, 48-25-80 ф

[email protected]

Виробництво м’ясних продуктів

 

 

1358

  1.  

ТОВ «Рибні промислові технології»

 

10025, вул. П. Сингаївського, 3,

33-30-42, 33-49-95,

33-59-12

[email protected]

Перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків 

16

  1.  

ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Перлина Полісся»

 

10003, пров. 1 Ливарний, 28/31

 

Виробництво олії та тваринних жирів 

12

  1.  

ПАТ «Житомирський маслозавод»

 

10002, вул. І. Гонти, 4

42-29-02, 42-29-19

42-29-23

[email protected]

Виробництво морозива 

934

  1.  

ТОВ «Золотий Коровай»

 

 

10026, вул. Радонова, 11

48-78-78, 48-78-79

42-47-62

050-361-19-42 кер

[email protected]

Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання 

583

  1.  

ЗАТ «Житомирські ласощі»

 

10003, вул. Щорса, 67

41-32-00, 41-32-03

41-32-04, 41-32-01

41-89-76

[email protected]

Виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів 

868

  1.  

ТОВ «Фіто Україна»

10031проспект Незалежності, 188

41-88-71

050-463-49-56 кер

[email protected]

Виробництво чаю та кави 

15

  1.  

Державне підприємство «Житомирський лікеро-горілчаний завод»

 

10008, вул. 1-го Травня, 38

43-03-76 (77)

43-03-85, 43-03-79

[email protected]

Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв 

460

  1.  

ТДВ «Житомирпиво»

 

 

10003, вул. Млинова, 26

24-18-24, 24-18-35

24-56-47

[email protected]

Виробництво пива 

7

  1.  

Житомирське міське споживче товариство

10014, вул. Рильського, 9 кв. 404, 42-06-65

Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки 

28

 

Середньомісячна номінальна заробітна плата одного штатного працівника підприємств, установ та організацій1 у ІIІ кварталі 2018р. становила 7990 грн, що більше на 23,5%, ніж у відповідному періоді 2017р. та на 5,8%, ніж у цілому по області.

 

Основні підгалузі, сектори

Основні підгалузі: виробництво м’ясних продуктів, Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки, виробництво какао, шоколаду та цукрових кондитерських виробів, виробництво морозива,  виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання.

Перспективи зростання

Основні аргументи (конкурентні переваги й можливості) для розвитку галузі

Харчова промисловість – одна з найбільших та найважливіших галузей промисловості України. Від рівня її розвитку, стабільності функціонування залежить стан економіки, продовольча безпека держави, розвиток внутрішнього та зовнішнього ринків, рівень життя населення. Основою для ефективного розвитку підприємств харчової промисловості є наявність сировинної бази та місця споживання готової продукції, природні умови та науково-технічний прогрес.

Підвищений інтерес для інвесторів представляють сегменти харчової промисловості, пов’язані з виробництвом кондитерських виробів, а також виробництво пива та напоїв в цілому, морозива, макаронних виробів, хліба та хлібопродуктів.

Можна визначити такі перспективи розвитку цієї галузі, а саме:

• скорочення витрат на переробку сировини підприємствами харчової галузі, підвищення рівня якості готової продукції завдяки застосуванню новітніх технологій з перспективою зниження ціни на необхідний товар для кінцевого споживача;

• перспектива отримання додаткових доходів виробником та задоволення потреб споживачів різних контингентних груп шляхом створення інноваційних продуктів підприємствами харчової галузі;

• перспектива виходу національних товаровиробників харчової промисловості на зовнішні ринки і закріплення на них, отримання більших прибутків, рекламування підприємства та торгової марки продукції на світовому рівні;

• перспектива залучення іноземних інвестицій для покращення діяльності підприємства, розширення товарного асортименту, закупівлі новітнього устаткування тощо.

Людський ресурс

Середньооблікова кількість штатних працівників підприємств, установ та організацій1 м.Житомира за ІIІ квартал 2018р. становила 74,5 тис. осіб, а це 36,4% зазначеного показника по області.

Упродовж ІІI кварталу 2018р. на підприємства міста було прийнято 6,6 тис. осіб, звільнено – 7,0 тис. осіб.

 

 

Іноземні інвестиції в галузь

Станом на 1 жовтня 2018р. загальний обсяг накопичених прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу) в обласному центрі становив 84,4 млн.дол. США, або 37,3% усіх іноземних коштів області. У розрахунку на одного мешканця міста приходиться 317,4 дол. США прямих інвестицій проти 183,1 дол. США по області.

Обсяг накопичених прямих іноземних інвестицій (млн.дол.США)

Порівняно з початком 2018р. відбулося незначне зменшення іноземного капіталу (на 32,8 тис.дол. США).

Обсяг інвестицій в виробництво харчових продуктів станом на 01.10.2018 року  вкладено 2,1 млн.дол. США, що складає 2,5% всього обсягу інвестицій в місті.

 

 

Прямі іноземні інвестиції (акціонерний капітал) у м.Житомир за видами економічної діяльності

Успішні історії

 

ПАТ «Житомирський маслозавод»

Житомирський маслозавод створено в 1981 році. До 1976-го на його території знаходився Житомирський м'ясокомбінат. З 1976 по 1981 роки відбулась комплексна реконструкція приміщень. З 1 квітня 1998 року ПАТ «Житомирський маслозавод» почав виробляти продукцію під торговою маркою «Рудь» — таке рішення прийняли на загальних зборах трудового колективу, вшановуючи свого керівника, його знання і організаторські здібності.

В історії про те, як Житомирський маслозавод вийшов за межі свого регіону не малу роль зіграв випадок. В середині 90-х років конкуренцією українському ринку морозива була продукція з Польщі. Саме цією продукцією був заповнений весь вітчизняний ринок. Але нововведення по в'їзному миту, практично в один момент зупинили поставки цієї продукції і для українських виробників відкрилась велика, ніким не заповнена частина ринку. Великих вітчизняних виробників морозива на той момент було не багато (2—3 роки на Україні навіть спостерігався дефіцит цього холодного скарбу), до того ж потужності більшості компанії не дозволяли розраховувати на статус загальнонаціональних виробників. Але Житомирському маслозаводу в той час було вже тісно в своєму регіоні. Утворений на ринку вакуум відкрив для компанії нові території збуту — всі регіони України, а згодом і європейські країни, Ізраїль, Японію та США.

Кондитерська фабрика «Житомирські ласощі» входить до п’ятірки лідерів кондитерського ринку України. Підприємство працює з 1944 року. Фабрика «Житомирські ласощі» зарекомендувала себе на кондитерському ринку України, як виробник продукції відмінного смаку і незмінної якості. «Житомирські ласощі» − компанія з багаторічним досвідом, яка динамічно розвивається, слідуючи сучасним тенденціям і зберігаючи при цьому традиційні рецепти і незмінно високу якість продукції.

Сьогодні в компанії працює близько 1000 чоловік. Загальна виробнича потужність становить понад 80 тисяч тонн на рік, при цьому фабрика активно нарощує виробничі потужності. На сьогоднішній день в 7 цехах діє 28 ліній, на яких виробляються цукерки в коробках, шоколадні батончики, глазуровані і неглазуровані цукерки, шоколадні цукерки-снеки, шоколадно-вафельні цукерки, печиво, вафлі, фадж, зернові батончики і продукція без цукру.

Якість продукції підтверджується сертифікатами ISO 9001:2008 «Система менеджменту якості».

ТОВ “Житомирський м’ясокомбінат” – один із перших, згідно з всеукраїнським рейтингом підприємств з виготовлення продукції із якісної м’ясної сировини, у вигляді великого асортименту ковбасних виробів: сосиски, дитячі сосиски, сардельки, ковбаси варені, ковбаси напівкопчені, ковбаси варено-копчені, ковбаси сирокопчені, ковбаски напівкопчені , ковбаски сирокопчені, м’ясні делікатеси.

Завдяки багаторічному досвіду і довірі споживачів “Житомирський м’ясокомбінат” розвивається з кожним днем і на даний момент має 3 основних бренди: ТМ “М’ясна Гільдія”, ТМ “Ранчо”, ТМ “Gremio de la Carne”. Технологи і фахівці м’ясного виробництва відточують майстерність приготування м’ясних шедеврів і не зупиняються на досягнутому рівні.

Показники і динаміка експорту

Зовнішньоторговельні операції підприємства міста здійснювали з партнерами із 87 країн світу.

Найвагоміші експортні поставки товарів здійснювались до Польщі –15,1% загального обсягу експорту, Білорусі – 14,4%, Італії – 12,1% та Німеччини – 6,3%.

Найбільша питома вага експортованих товарів припала на продукти рослинного походження – 29,5%.

Найбільші імпортні надходження отримані з Китаю – 14,8% загального обсягу імпорту, Німеччини – 12,3%, Італії – 12,1%, Польщі – 9,0%.