Насьогодні у Житомирських існує 20 інклюзивних груп у 10 закладах, у яких навчається 34 учня з особливими освітніми потребами.
«На кожну дитину складено програму індивідуального розвитку, призначено команду фахівців індивідуального психолого-педагогічного супроводу, до яких введено вихователів-методистів, вихователів груп, асистентів вихователя, практичних психологів, учителів-логопедів, вчителів-дефектологів та медичних сестер». – розповідає заступник директора департаменту освіти Світлана Ковтуненко.
Загалом до роботи з учнями з особливими освітніми потребами залучено:
20 асистентів вихователя,
10 практичних психологів,
20 вчителів-логопедів,
20 вчителів-дефектологів.
До інклюзивних груп зараховані діти, які мають порушення психологічного розвитку з недорозвиненням мовлення зі спектром аутизму, діти з порушенням опорно-рухового апарату, хворі на дитячий церебральний параліч, з порушеннями комунікативних функцій та соціальної взаємодії.
«Фахівці дошкільних навчальних закладів, у яких створено інклюзивні групи, залучені до участі в українсько-італійському проекті з питання впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах області, де пройшли майстер-класи щодо роботи з дітьми, які мають особливі потреби та зараховані до інклюзивних груп». – розповідає заступник директора департаменту освіти Світлана Ковтуненко.
У закладах, де працюють інклюзивні групи, створені кабінети психологічної корекції, логопедичні кабінети, куточки сенсорики для дій з предметами. Як свідчать оперативні вивчення діти, які мають проблеми у розвитку успішно розвиваються та соціально адаптуються у середовищі своїх однолітків.
Як свідчать оперативні вивчення діти, які мають проблеми у розвитку успішно розвиваються та соціально адаптуються у середовищі своїх однолітків.