
Кожен депутат Житомирської міської ради може мати до 5 помічників, що працюють, як і депутати, на громадських засадах. Рішення «Про затвердження Положення про помічника-консультанта депутата Житомирської міської ради» прийнято сьогодні депутатами міської ради.
Практика підбору депутатами помічників-консультантів визначена в державі на законодавчому рівні, зокрема Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". Тож місцеві обранці можуть скористатися правом, закріпленим законодавчо та прийнятим сьогодні Положенням.
Надаємо деякі з основних вимог до особи, яка може бути призначена помічником-консультантом депутата Житомирської міської ради, а також його прав та обов’язків, визначених в прийнятому сьогодні Положенні:
З метою допомоги депутату міської ради у виконанні його обов’язків помічник-консультант має відповідні права, як-от: входити та перебувати у приміщеннях Житомирської міської ради за пред`явленням посвідчення помічника-консультанта; бути присутнім на засіданнях постійних та тимчасових контрольних комісій; на забезпечення документами, а також інформаційними та довідковими матеріалами, що офіційно розповсюджуються органами місцевого самоврядування та необхідні депутату для здійснення його повноважень; за письмовим запитом депутата одержувати документи, інформаційні та довідкові матеріали; за дорученням депутата брати участь у роботі органів місцевого самоврядування, у зборах виборців; бути присутнім на засіданнях всіх робочих груп та комісій, виконкому, де згідно з чинним законодавством має право бути присутнім депутата ін.
Разом з тим помічник-консультант депутата зобов`язаний за дорученням депутата вивчати питання, що входять до його компетенції, готувати й надавати депутату необхідні матеріали; виконувати доручення депутата у взаємовідносинах з виборцями, а також з органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями; сприяти організації проведення прийомів громадян депутатом; допомагати в організації проведення звітів і зустрічей з виборцями, трудовими колективами, об`єднаннями громадян, узагальнювати висловлені на них пропозиції й зауваження; надавати депутату Житомирської міської ради організаційно-технічну та іншу допомогу при здійсненні ним депутатських повноважень та ін.
Основним документом, що підтверджує особу та повноваження помічника-консультанта депутата Житомирської міської ради, є відповідне посвідчення встановленого зразка.