Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Довідкова для вимушено переміщених українців

01.09.2023
Довідкова для вимушено переміщених українців

Інформація

Хто такі внутрішньо переміщені особи

Хто такі внутрішньо переміщені особи?

          Внутрішньо переміщеною особою (далі - ВПО) є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Як отримати статус ВПО?

          Після прибуття ВПО на нове (фактичне) місце проживання/перебування необхідно прибути до управління соціального захисту населення та отримати "Довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи».

          Право на отримання довідки мають особи, які перемістилися з тимчасово окупованої території Російською Федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії  та особи, житлові приміщення яких зруйновані або стали непридатними для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, що підтверджується відповідним актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири).

Довідка переселенця дозволить:

• отримувати адресну матеріальну, натуральну та/або грошову допомогу;

• переоформити соціальні виплати, пенсію;

• влаштувати дитину в дошкільний навчальний заклад/школу; • отримати доступ до медичного обслуговування;

• отримати посвідчення «Особа з інвалідністю внаслідок війни» (для осіб, які проходять військову службу за контрактом в межах Житомирського військового гарнізону).

          Мешканцям Житомирської міської територіальної громади для отримання довідки ВПО необхідно звернутись особисто до управлінь соціального захисту населення Богунського та Корольовського районів департаменту соціальної політики Житомирської міської ради за адресою:  (площа Польова, 8, приміщення Прозорого офісу, 2-й поверх, щоденно, з 8.30 до 17.30, обідня перерва з 12.30 до 13.30, окрім суботи та неділі).

Які документи подаються разом із заявою для отримання довідки ВПО?

          Для отримання довідки внутрішньо переміщеної особи разом із заявою необхідно подати один з документів, що засвідчує особу та підтверджує громадянство України:

• паспорт громадянина України ;

 • свідоцтво про народження дитини ;

• інший документ, що посвідчує особу.

Що робити, якщо місце проживання на території активних бойових дій не зафіксовано у Ваших документах?

          У цьому випадку потрібно надати докази, що підтверджують факт проживання: військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби, трудова книжка із записами про трудову діяльність, документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, довідка з місця навчання, тощо. Детальніше визначено в Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року №509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб».

          У разі подання заяви про взяття на облік законним представником особи (малолітньої дитини, недієздатної особи), від імені якої подається заява, або керівником закладу соціального захисту/представником органу опіки та піклування додатково подаються:

-        документ, що посвідчує особу заявника;

-        документ, що підтверджує повноваження заявника як законного представника особи, від імені якої подається заява, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі);

-        документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника закладу соціального захисту, та документ, що підтверджує факт зарахування особи до такого закладу (у разі зарахування до закладу);

-        свідоцтво про народження дитини.

          Отримання статусу ВПО та допомоги на проживання через застосунок ДІЯ українці, які були вимушені евакуюватися з регіонів, де ведуться бойові дії, можуть отримати статус внутрішньо переміщеної особи та подати заявку на виплату державної допомоги через застосунок «ДІЯ».

Щоб скористатися послугою необхідно:

 • встановити застосунок «ДІЯ»;

• в розділі «Послуги» вибрати «Отримати статус ВПО»;

• вказати своє фактичне місце проживання та підтвердити геолокацію;

• щоб отримати статус ВПО на дитину – свідоцтво про народження завантажиться в Дію або можна ввести дані вручну;

• щоб отримати фінансову допомогу, необхідно вибрати картку єПідтримка;

• далі необхідно зазначити, що потребуєте (медичне обслуговування, освітні послуги, гуманітарну допомогу) та залишити контактні дані.

На отримання допомоги на проживання як внурішньо переміщені особи, мають право особи:

♦ які перемістилися (повторно перемістилися) з 1 січня 2022 р. з територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції (далі - перелік територій), щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації;

♦ у яких житло зруйноване або непридатне для проживання та інформація про яке внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна) (за технічної можливості), або щодо якого подано документальне підтвердження органом місцевого самоврядування, а в разі його відсутності - обласною державною (військовою) адміністрацією факту пошкодження/знищення житлового приміщення внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;

♦ дитині, яка народилася у внутрішньо переміщеної особи, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

          Допомога призначається на шість місяців на сім’ю та виплачується щомісяця одному з членів сім’ї (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:

- для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;

- для інших осіб - 2000 гривень.

 

Допомога особам, які зареєстровані та мешкають на території Житомирської міської територіальної громади, житло яких стало непридатним для проживання внаслідок повної руйнації (часткової руйнації та є непридатним для проживання) з причини ракетно-бомбових ударів під час збройної агресії рф проти України

Допомога особам, що були зареєстровані та мешкали на території Житомирської міської територіальної громади, житло яких стало непридатним для проживання внаслідок повної руйнації (часткової руйнації та є непридатним для проживання) з причин ракетно-бомбових ударів піч час збройної агресії Російської Федерації

Відповідно до Положення про надання адресних соціальних матеріальних допомог громадянам-мешканцям Житомирської міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 21.03.2024 № 204 (зі змінами та доповненнями), виплачується щомісячна адресна соціальна матеріальна допомога на найм (оренду) житла.

 Право на отримання допомоги мають особам, що зареєстровані та мешкають на території Житомирської міської територіальної громади, житловий будинок/приміщення яких стало непридатним для проживання внаслідок повної руйнації з причини ракетно-бомбових ударів під час збройної агресії Російської Федерації, виплачується щомісячна адресна соціальна матеріальна допомога на найм (оренду) житла.

Дана допомога на найм (оренду) житла виплачується також особам, які зареєстровані та мешкають на території громади, однак не були зареєстровані, але фактично мешкали в житлі, що було зруйновано та є непридатним для проживання, у випадку наявності у особи права власності на нерухоме майно за вказаною адресою. Фактичне проживання має бути підтверджено документально у встановленому порядку.

У випадку володіння житлом на праві спільної сумісної чи часткової власності допомога виплачується за заявою одного з співвласників та за наявності згоди інших співвласників лише на найм (оренду) одного житла та може бути поділена ними пропорційно часткам власності або в іншому порядку за згодою сторін.

Для отримання допомоги особи звертаються до Центру надання адміністративних послуг (вул. Михайлівська, буд. 4), або до департаменту соціальної політики Житомирської міської ради (площа Польова, буд. 8) та надають наступні документи: заяву з зазначенням членів родини, що зареєстровані та проживали за даною адресою і для яких винаймається житло, з зазначенням ступеню родинних зв’язків, копії паспортів та свідоцтв про народження дітей, копію ідентифікаційного коду заявника-отримувача коштів (у випадку відсутності копію паспорта зі штампом про відмову від ідентифікаційного коду), копію договору найму (оренди) житлового приміщення, розрахунковий рахунок банку або реквізити «Картки житомирянина» для зарахування коштів адресної соціальної матеріальної допомоги.

До розгляду та здійснення виплати допомоги приймаються договори найму (оренди), що укладені на території Житомирської міської територіальної громади.

Оригінал договору найму (оренди) житлового будинку/приміщення надається для огляду заявником при первинному зверненні. 

У разі відсутності договору найму (оренди) житлового будинку/приміщення за зверненням заявника до виконавчого комітету Житомирської міської ради з урахуванням особливих обставин заявника/родини на підставі рішення виконавчого комітету допомога надається одним платежем.

Виплата допомоги при цьому здійснюється з урахуванням місяця надходження звернення.

Заявником вважається особа, яка є наймачем (орендарем) житлового приміщення відповідно до  договору найму (оренди).

Наймодавцем (орендодавцем) є особа-власник житла або інша, уповноважена власником.

Розгляд документів здійснюється виходячи з відповідності одного житлового приміщення, де проживав заявник спільно з зазначеними у заяві особами, до одного договору найму (оренди).

Факт повної руйнації житлового будинку/приміщення засвідчується актами обстеження житла, зруйнованого (пошкодженого) внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, що надаються управлінням житлового господарства міської ради до департаменту соціальної політики міської ради.

          Заяви для надання допомоги надаються щомісячно до 5 числа місяця, наступного за тим, за який нараховується допомога.

          Розмір допомоги визначається з кількості осіб, що мешкали у повністю зруйнованому житлі, а саме до чотирьох осіб – до 5 тис. грн, більше чотирьох осіб – до 10 тис. грн, але не більше розміру щомісячної орендної плати виходячи з договору найму (оренди) без урахування вартості житлово-комунальних послуг.

Адресна соціальна матеріальна допомога на найм (оренду) житла виплачується щомісячно у вказаному порядку з урахуванням результатів електронної публічної послуги «єВідновлення» не більше ніж:

  • трьох місяців після отримання компенсації за пошкоджений об’єкт нерухомого майна для проведення ремонтних робіт категорії А;
  • шести місяців після отримання першого платежу компенсації за пошкоджений об’єкт нерухомого майна для проведення ремонтних робіт категорії Б;
  • шести місяців після формування житлового сертифіката на придбання об’єкта житлової нерухомості з використанням Реєстру майна пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України;
  • одного року після отримання першого платежу компенсації для фінансування будівництва житлового будинку.

У випадку отримання компенсації, першого платежу компенсації  (ремонтні роботи категорії Б), формування житлового сертифікату, першого платежу компенсації  (будівництво) раніше, ніж дата прийняття даного рішення, відлік вказаних термінів розпочинається з дати прийняття цього рішення виконкому без врахування дати отримання компенсації (першого платежу компенсації, формування сертифіката).

З метою своєчасної підготовки документів щодо надання адресної соціальної допомоги на найм (оренду) житла управління житлового господарства надає інформацію щодо дат отримання компенсації (першого платежу компенсації, формування житлового сертифікату) особами-отримувачами до  департаменту соціальної політики шляхом заповнення відповідних граф таблиці спільного онлайн-доступу.

Департамент соціальної політики Житомирської міської ради забезпечує проведення виплат (допомог) протягом вищевказаних термінів.

Неможливість особою-отримувачем скористатися електронною публічною послугою «єВідновлення» з  незалежних від неї технічних причин (відсутнє функціональне забезпечення) підтверджується довідкою управління житлового господарства Житомирської міської ради та/або центру надання адміністративних послуг Житомирської міської ради.

 Заходи, спрямовані на активізацію отримання особами послуги «єВідновлення», здійснюються управлінням житлового господарства міської ради за участі, у випадку необхідності, департамента соціальної політики міської ради.  

          Підставою для припинення адресної соціальної матеріальної допомоги на найм (оренду) житла є закінчення вищевказаних термінів, які є граничними, або вирішення житлового питання.

          Вирішення житлового питання, серед іншого, вважається закінчення відновлення житла, що пошкоджене внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, реєстрація права власності на житло у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, в тому числі за результатами використання електронної публічної послуги «єВідновлення», внесені в онлайн-таблиці спільного доступу.

          У цьому випадку припинення виплат коштів щомісячної адресної соціальної матеріальної допомоги на найм (оренду) житла здійснюється з місяця, наступного за місяцем закінчення відновлення або  реєстрації права власності.

          Придбання житла за рахунок компенсації з державного бюджету відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 719 від 19.10.2016 р.,          № 280 від 18.04.2018 р., № 214 від 28.03.2018 р. також є підставою для припинення виплати коштів за найм (оренду) житла.

          Припинення виплати коштів щомісячної адресної соціальної матеріальної допомоги на найм (оренду) житла в цьому випадку здійснюється з місяця, наступного за місяцем, у якому зареєстровано право власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що відслідковується посадовими особами департаменту соціальної політики Житомирської міської ради.   

 

Взяття на квартирний облік внутрішньо переміщених осіб

Взяття на облік громадян,

якіпотребують житла призначеного для тимчасового проживаннявнутрішньо переміщених осіб.

                Житлові приміщення з фонду житла для тимчасового проживання  внутрішньо переміщених осіб безоплатно надаються внутрішньо переміщеним особам за місцем фактичного проживання /перебування в межах території Житомирської міської територіальної громади, за результатами нарахування балів за бальною системою оцінювання потреби в житлі для внутрішньо переміщених осіб, визначеною Порядком формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання,  обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затвердженим рішенням виконавчого комітету міської ради від 31.01.2024 № 110, на виконання постанови КМУ від 29 квітня 2022 р. № 495 «Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб» зі змінами, внесеними постановою КМУ  від 05.01.2024  № 7.

          Житлове приміщення з фондуне надається, якщо внутрішньо переміщена особа або будь-хто із членів її сім’ї має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, придатне для проживання, розміром не менше ніж 13,65 кв. метра на одну особу, що розташоване на територіях, не включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, або на територіях, включених до зазначеного переліку, для яких визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації.

          Потреба в житлових приміщеннях з фонду визначається в розмірі не менш як 6 кв. метрів на одну особу.

          Для взяття на облік громадян, які потребують житла призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб - внутрішньо переміщена особа (далі – ВПО) подає до відділу по обліку та розподілу жилої площі Житомирської міської ради (за адресою майдан   ім. С.П. Корольова, 4/2, каб. 112) заяву (встановленого зразка), що підписується всіма повнолітніми членами сім’ї, які бажають разом стати на облік,  до якої додаються відповідні документи (при наявності).

До заяви додаються:

1) копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України заявника та членів його сім’ї.

У разі подання заяви уповноваженим представником внутрішньо переміщеної особи пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності;

2) копія довідки внутрішньо переміщеної особи про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності);

3) копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо);

4) копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України);

5) інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна щодо суб’єкта подається на заявника та всіх членів його сім’ї (рішення міськвиконкому від 31.01.2024 № 110, (ЦНАП вул. Михайлівська, 4, Дія);

6) копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду. Факт знищення або пошкодження житла, яке призвело до неможливості його використання за призначенням, підтверджується особистою заявою заявника та членів його сім’ї.

Пріоритетність надання внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду визначається за кількістю балів, що набере внутрішньо переміщена особа/сім’я, за такою системою нарахування балів:

1.       Пріоритетні критерії (нараховуються на сім’ю/внутрішньо переміщену особу за найвищим показником, за наявності оригіналів документів та їх копій):

          сім’ї військовослужбовців з числа внутрішньо переміщених осіб, які беруть/брали участь у бойових діях або забезпечують/забезпечували здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах ведення бойових дій у період здійснення зазначених заходів, - 50 балів, (постанова КМУ від 05.01.2024 № 7 (посвідчення учасника бойових дій, довідка про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, довідка МСЕК, виписка з наказу тощо);

          внутрішньо переміщені особи, які зазнали повторного внутрішнього переміщення через повномасштабну збройну агресію Російської Федерації, - 27 балів (постанова КМУ від 05.01.2024 № 7 (довідка з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб – Прозорий офіс, пл. Польова, 8);

          внутрішньо переміщені особи з числа мешканців відповідної територіальної громади, яка здійснює забезпечення житловими приміщеннями з фонду, житло яких було зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, - 27 балів (постанова КМУ від 05.01.2024 № 7);

          сім’ї з трьома і більше дітьми - 27 балів;

          сім’ї з двома дітьми - 26 балів;

          сім’ї з однією дитиною - 25 балів;

          сім’ї, у складі яких є вагітні жінки - 24 бали;

          сім’ї, у складі яких є особи, які втратили працездатність - 23 бали;

          сім’ї, у складі яких є особи пенсійного віку - 22 бали;

2. Загальні критерії(нараховуютьсяза наявності підстав, оригіналів документів та їх копій):

          сім’ї з дітьми, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) під час збройної агресії Російської Федерації, - 3 бали на сім’ю;

          сім’ї загиблих (померлих) ветеранів війни, визначені абзацом першим пункту 1 статті 10, та сім’ї загиблих (померлих) захисників і захисниць України, визначені статтею 10-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, у складі яких є внутрішньо переміщені особи, - 2 бали на сім’ю;

внутрішньо переміщені особи з числа осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни, визначених у пунктах 11-15 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та члени їх сімей - 1 бал на особу;

наявність у складі сім’ї дитини, якій надано статус постраждалої внаслідок воєнних дій та збройного конфлікту, - 2 бали на кожну дитину;

сім’ї з дітьми з інвалідністю - 3 бали на кожну дитину;

багатодітні сім’ї - 2 бали на сім’ю;

неповні сім’ї з дітьми, де мати чи батько виховують їх самостійно  - 2 бали на сім’ю;

сім’ї, у складі яких є непрацездатні особи - 2 бали на сім’ю;

наявність у складі сім’ї осіб, які хворіють на рідкісні (орфанні) захворювання за переліком рідкісних (орфанних) захворювань, що призводять до скорочення тривалості життя хворих або їх інвалідизації, та для яких існують визнані методи лікування, затверджені наказом МОЗ від 27 жовтня 2014 р. № 778 “Про затвердження переліку рідкісних (орфанних) захворювань” - 2 бали на сім’ю;

особи з інвалідністю I і II групи з числа внутрішньо переміщених осіб - 2 бали на особу;

сім’ї, у складі яких є особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорії 1 і 2) - 2 бали на сім’ї;

сім’ї, у яких середньомісячний сукупний дохід за попередні шість місяців, розрахований уповноваженим органом відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для                              усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 22.07.2020 № 632 «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги» менший від прожиткового мінімуму на сім’ю в розрахунку на місяць та величини регіонального показника опосередкованої вартості наймання житла - 3 бали на сім’ю;                                                                                                                                  

особи, нагороджені державними нагородами за безпосередню участь в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації, - 1 бал за одну нагороду;

сім’ї, які мають клопотання щодо потреби в забезпеченні житлом для тимчасового проживання від підприємства, установи, організації в галузі науки, охорони здоров’я, освіти, культури та фізичної культури і спорту щодо спеціаліста з числа внутрішньо переміщених осіб, який є висококваліфікованим фахівцем у відповідній галузі, - 2 бали на сім’ю;  

особи, уповноважені на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування з числа внутрішньо переміщених осіб, - 3 бали на особу;

мешканці м. Житомира, з числа внутрішньо переміщених осіб, у яких внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) житлове приміщення, що підтверджується відповідним актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), додаткові бали нараховуються відповідно до абзацу 17 підпункту 2 пункту 20 Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 № 495 «Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб»  - 20 балів  на сім’ю (рішення міськвиконкому від 31.01.2024 № 110).

         У разі подання документів, що містять недостовірні відомості, внутрішньо переміщена особа несе відповідальність згідно із законом.

         Для отримання більш детальної інформації необхідно звертатись до відділу по обліку та розподілу жилої площі міської ради за адресою:

1) майдан ім. С.П. Корольова, 4/2 каб. № 112, (прийомні години вівторок та четвер з 14.00 до 17.00 год._

2) телефон для довідки: 48-11-88.

 

ЗАЯВА про взяття на облік громадян, що потребують надання житлового приміщення для тимчасового проживання з фонду житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб
ЗАВАНТАЖИТИ ТУТ

Прихисток внутрішньо переміщених осіб

Прихисток внутрішньо переміщених осіб.

Громадяни, які проявили небайдужість та щиросердечність до чужого горя, прихистили внутрішньо переміщених осіб з територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, житло яких зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження, інформація про яке внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, або щодо якого подано документальне підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації отримали від держави право на компенсацію витрат за тимчасове розміщення таких осіб.

Компенсація надається фізичним особам - громадянам України, які є власниками житла, або їх представниками, наймачами (орендарями) житла державної або комунальної власності, спадкоємцями, які прийняли спадщину, і безоплатно розміщували у своїх житлових приміщеннях внутрішньо переміщених осіб, крім членів своєї сім’ї у розумінні Сімейного кодексу України для покриття витрат, пов’язаних з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб.

   Особи, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, зобов’язані не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня розміщення внутрішньо переміщених осіб подати повідомлення за встановленою формою до управлінь соціального захисту населення Богунського та Корольовського районів департаменту соціальної політики Житомирської міської ради (за місцем розташування житлового приміщення) за адресою: площа Польова, буд. 8, приміщення Прозорого офісу, (2 поверх).

 До повідомлення подаються наступні документи:

   паспорт або ІD-карта власника житлового приміщення;

   реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган Державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);  

документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням, або документ, що підтверджує повноваження представника власника;

банківські реквізити для перерахування компенсації;

документи внутрішньо переміщеної особи (паспорт або ІD-карта,реєстраційний номер облікової картки платника податків, довідка про постановку на облік, як внутрішньо переміщеної особи, свідоцтво про народження дитини).

Особа, що розмістила внутрішньо переміщених осіб, підтверджує факт відсутності заборгованості за житлово-комунальні послуги своїм підписом, що проставляється у заяві про отримання компенсації.

   Повідомлення може подаватися в паперовій або електронній формі на електронну адресу управлінь.

   У разі подання повідомлення в електронній формі до такого повідомлення додаються електронні копії зазначених вище документів.

Особи, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, також зобов’язані в день припинення розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміни їх кількості подати повідомлення разом з інформацією про зміну переліку осіб, розміщених у житловому приміщенні, із зазначенням можливості у подальшому розміщувати внутрішньо переміщених осіб у такому приміщенні.

Інформація, яку надали громадяни, підлягає перевірці, зокрема з метою перевірки факту розміщення внутрішньо переміщених осіб, його безоплатності, кількості осіб, яким надано прихисток та умови їх проживання.

    У разі, коли за результатами перевірки встановлено факт надання у заяві недостовірної інформації управління приймає рішення про відмову у виплаті компенсації.

Для отримання зазначеної вище компенсації власники житлових приміщень з 1 по 5 число після закінчення звітного місяця подають спеціалісту управління соціального захисту населення Богунського або Корольовського районів заяву встановленого зразка.

При собі необхідно мати оригінали документів внутрішньо переміщених осіб для огляду.

    Виплата компенсації за розміщення внутрішньо переміщених осіб виплачується за кошти Товариства Червоного Хреста України.

    Сума компенсації розраховується виходячи з кількості днів, протягом яких житлове приміщення надавалося для розміщення внутрішньо переміщеної особи (далі - людино-день), з дня розміщення, але не раніше дати взяття на облік внутрішньо переміщених осіб відповідним або внесення відповідної інформації до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія).

   Кількість людино-днів визначається шляхом додавання кількості внутрішньо переміщених осіб, які проживали у житловому приміщенні, наданому для розміщення внутрішньо переміщених осіб, у кожний день місяця.

    У період з 1 жовтня по 31 березня календарного року сума компенсації визначається на рівні 30,00 гривень за кожен людино-день.

    У період з 1 квітня по 30 вересня календарного року сума компенсації за кожен людино-день становить 14,77 гривень.

    Загальна сума компенсації визначається шляхом визначення добутку загальної кількості людино-днів на суму компенсації за кожен людино-день.

Для отримання більш детальної інформації необхідно звертатись за телефоном «гарячої лінії»:

  • для мешканців Богунського району: 098 886 0647, електронна адреса: [email protected]
  • для мешканців Корольовського району: 48 48 17, електронна адреса: [email protected]

Прихисток внутрішньо переміщених осіб.

Громадяни, які проявили небайдужість та щиросердечність до чужого горя, прихистили внутрішньо переміщених осіб з територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, житло яких зруйноване або непридатне для проживання внаслідок пошкодження, інформація про яке внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, або щодо якого подано документальне підтвердження від органів місцевого самоврядування факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації отримали від держави право на компенсацію витрат за тимчасове розміщення таких осіб.

Компенсація надається фізичним особам - громадянам України, які є власниками житла, або їх представниками, наймачами (орендарями) житла державної або комунальної власності, спадкоємцями, які прийняли спадщину, і безоплатно розміщували у своїх житлових приміщеннях внутрішньо переміщених осіб, крім членів своєї сім’ї у розумінні Сімейного кодексу України для покриття витрат, пов’язаних з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб.

   Особи, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, зобов’язані не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня розміщення внутрішньо переміщених осіб подати повідомлення за встановленою формою до управлінь соціального захисту населення Богунського та Корольовського районів департаменту соціальної політики Житомирської міської ради (за місцем розташування житлового приміщення) за адресою: площа Польова, буд. 8, приміщення Прозорого офісу, (2 поверх).

 До повідомлення подаються наступні документи:

   паспорт або ІD-карта власника житлового приміщення;

   реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган Державної податкової служби і мають відмітку в паспорті);  

документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням, або документ, що підтверджує повноваження представника власника;

банківські реквізити для перерахування компенсації;

документи внутрішньо переміщеної особи (паспорт або ІD-карта,реєстраційний номер облікової картки платника податків, довідка про постановку на облік, як внутрішньо переміщеної особи, свідоцтво про народження дитини).

Особа, що розмістила внутрішньо переміщених осіб, підтверджує факт відсутності заборгованості за житлово-комунальні послуги своїм підписом, що проставляється у заяві про отримання компенсації.

   Повідомлення може подаватися в паперовій або електронній формі на електронну адресу управлінь.

   У разі подання повідомлення в електронній формі до такого повідомлення додаються електронні копії зазначених вище документів.

Особи, що розмістили внутрішньо переміщених осіб, також зобов’язані в день припинення розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміни їх кількості подати повідомлення разом з інформацією про зміну переліку осіб, розміщених у житловому приміщенні, із зазначенням можливості у подальшому розміщувати внутрішньо переміщених осіб у такому приміщенні.

Інформація, яку надали громадяни, підлягає перевірці, зокрема з метою перевірки факту розміщення внутрішньо переміщених осіб, його безоплатності, кількості осіб, яким надано прихисток та умови їх проживання.

    У разі, коли за результатами перевірки встановлено факт надання у заяві недостовірної інформації управління приймає рішення про відмову у виплаті компенсації.

Для отримання зазначеної вище компенсації власники житлових приміщень з 1 по 5 число після закінчення звітного місяця подають спеціалісту управління соціального захисту населення Богунського або Корольовського районів заяву встановленого зразка.

При собі необхідно мати оригінали документів внутрішньо переміщених осіб для огляду.

    Виплата компенсації за розміщення внутрішньо переміщених осіб виплачується за кошти представництва УВКБ ООН в Україні.

    Сума компенсації розраховується виходячи з кількості днів, протягом яких житлове приміщення надавалося для розміщення внутрішньо переміщеної особи (далі - людино-день), з дня розміщення, але не раніше дати взяття на облік внутрішньо переміщених осіб відповідним або внесення відповідної інформації до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія).

   Кількість людино-днів визначається шляхом додавання кількості внутрішньо переміщених осіб, які проживали у житловому приміщенні, наданому для розміщення внутрішньо переміщених осіб, у кожний день місяця.

    Сума компенсації за кожен людино-день становить 14,77 гривень.

    Загальна сума компенсації визначається шляхом визначення добутку загальної кількості людино-днів на суму компенсації за кожен людино-день.

Для отримання більш детальної інформації необхідно звертатись за телефоном «гарячої лінії»:

  • для мешканців Богунського району: 0683127215, електронна адреса: [email protected]
  • для мешканців Корольовського району: 0972451938, 48-48-14 електронна адреса: [email protected]

 

 

Про порядок проведення перевірки фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи

                       Про Порядок проведення перевірки фактичного місця       

                    проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

21 листопада 2023 року Урядом прийнято постанову № 1226 «Деякі питання підтримки внутрішню переміщених осіб», якою зокрема, затверджена нова редакція Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі – Порядок).

Пунктом 28 Порядку передбачено, що починаючи з 1 серпня 2023 року територіальними органами Нацсоцслужби здійснюється контроль за дотриманням вимог законодавства під час надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам здійснюється територіальними органами Нацсоцслужби, зокрема шляхом проведення перевірки фактичного місця проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи (далі – перевірка).

Фактична перевірка внутрішньо переміщених осіб проводиться не пізніше ніж протягом 10 робочих днів з моменту, коли керівник (заступник керівника) територіального органу Нацсоцслужби виявив підставу для цього та прийняв рішення про проведення перевірки. Особі, яку перевіряють, повинно бути повідомлено про перевірку не менш як за два календарних дні до її проведення телефоном або за допомогою іншого доступного засобу зв’язку, який забезпечує фіксацію повідомлення або виклику. Якщо особа повідомила про свою відсутність у зв’язку з перебуванням у родичів або у відпустці тощо, перевірка відкладається на два тижні, а в разі проходження військової служби перевірка не проводиться за умови підтвердження сплати військовою частиною (роботодавцем) єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування шляхом проведення обміну даними Пенсійного фонду України із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування для призначення державної соціальної допомоги або наданої довідки про проходження служби у військовій частині (з використанням засобів поштового/електронного зв’язку) та Мінсоцполітики.

Підставами для права надання перевірки є:

- інформація з Єдиної системи про те, що особа стала на облік внутрішньо переміщених осіб в межах однієї територіальної громади;

- повідомлення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та підпорядкування, громадських об’єднань, фізичних осіб про зміну фактичного місця проживання/перебування отримувача;

- рекомендації Мінфіну за результатами верифікації у разі виявлення відповідності отримувачів будь-якому з критеріїв, визначених пунктами 7, 7-1 і 8 цього Порядку, відповідно до Закону України “Про верифікацію та моніторинг державних виплат”

Під час проведення перевірки фактичного місця проживання/перебування таких осіб та за відсутності їх за фактичним місцем проживання/перебування посадові особи, які провели перевірку, складають відповідний акт за формою згідно з додатком 4 (далі - акт) та у день проведення перевірки інформують особу, щодо якої проведено перевірку, про необхідність у строк до 14 робочих днів прибути до органу соціального захисту населення за місцем перебування на обліку для проходження ідентифікації з метою подання заяви в довільній формі щодо відсутності змін в адресі місця фактичного проживання/перебування відповідно до Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб. Інформування здійснюється телефоном або за допомогою іншого доступного засобу зв’язку, який забезпечує фіксацію повідомлення або виклику.

У разі наявності обґрунтованих причин відсутності отримувача за місцем проживання/перебування протягом 30 календарних днів після проведення перевірки отримувач подає органу соціального захисту населення заяву про поновлення виплати допомоги з підтвердними документами (службового відрядження, оздоровлення дітей, супроводження дітей під час участі у міжнародних змаганнях або участь у відповідних змаганнях, стажування, навчання, лікування, реабілітації, хвороби особи або члена сім’ї, смерті членів її сім’ї та родичів, догляду за хворою дитиною віком до 18 років, відвідування закладів охорони здоров’я, судових та правоохоронних органів, через які особа не за власним бажанням могла бути відсутньою за місцем проживання/ перебування), що підтверджується документально.

Про тимчасове припинення надання допомоги та про необхідність проходження ідентифікації для продовження отримання допомоги орган соціального захисту населення повідомляє уповноваженій особі та отримувачу з використанням засобів поштового/електронного зв’язку (із застосуванням засобів електронного сповіщення Єдиної системи (за технічної можливості) / засобами мобільного зв’язку.

Якщо отримувач протягом 30 календарних днів після проведення перевірки не прибув до органу соціального захисту населення, орган соціального захисту населення приймає рішення про тимчасове припинення надання допомоги з наступного місяця.

Виплата допомоги поновлюється за умови дотримання критеріїв, визначених пунктами 7, 7-1 і 8 цього Порядку, на підставі ідентифікації отримувача з місяця, з якого тимчасово припинено таку виплату, в разі звернення отримувача за поновленням виплати протягом 30 або 90 календарних днів (за наявності обґрунтованих причин).

У разі виникнення будь-яких додаткових питань мешканці Житомирської міської територіальної громади можуть скористатися телефонами «гарячої лінії», щоденно, окрім суботи та неділі, з 9.00 до 17.00, обідня перерва з 12.30 до 13.30:

  • Богунського району: (068) 312-72-15;
  • Корольовського району: (097) 470-99-09; (0412) 48-48-10

або звернутись особисто

до управлінь соціального захисту населення Богунського та Корольовського районів департаменту соціальної політики Житомирської міської ради (площа Польова, 8, приміщення Прозорого офісу, 2-й поверх).

 

 

Чи мають право на субсидію внутрішньо переміщені особи?

Чи мають право на субсидію внутрішньо переміщені особи?

       Так, внутрішньо переміщені особи, які не зареєстровані (не задекларовані) в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають/перебувають у ньому без укладеного договору наймання (оренди) житла, можуть отримувати субсидію. 

        У такому випадку до заяви про призначення  житлової субсидії необхідно додати документи, що підтверджують проживання за фактичною адресою домогосподарства (Акт фактичного місця проживання). 

Куди необхідно звертатися?

          Для отримання субсидії ВПО можуть звернутися до:

▪ ️ управління соціального захисту населення за місцем фактичного проживання/перебування (площа Польова, 8, приміщення Прозорого офісу,          ІІ-й поверх);

 ▪ ️ сервісний центр Пенсійного фонду України (площа Польова, 8, приміщення Прозорого офісу, І-й поверх);

Житлову субсидію також можна оформити в електронній формі, обравши один із сервісів:

 ▪ ️ портал «Дія»,

▪ ️ вебпортал електронних послуг ПФУ,

 ▪ ️ мобільний додаток Пенсійного фонду України. Завантажити його можна для Android та для IOS.

Які документи потрібні для отримання субсидії?

 - заява;

- декларація;

- паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП);

- довідка про взяття на облік, як внутрішньо переміщеної особи;

- довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом уповноваженого органу. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

- копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

- договір наймання (оренди) житла (у разі наявності);

- квитанції на оплату житлово-комунальних послуг (особові рахунки);

- рішення суду (в разі наявності);

- реквізити особового рахунку відкритого в уповноваженому банку;

- інші документи, які не передбачені цим пунктом, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

Чим регулюється питання призначення субсидії

Порядок надання населенню субсидій регулюється Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848.

Відсоток платежу для призначення субсидії встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії» із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2010 р. № 621. 

Порядок обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 632Постанова Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505 «Деякі питання призначення житлових субсидій». Постанова Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 462 «Деякі питання надання пільг та житлових субсидій в умовах воєнного стану».

Зміни у Порядку призначення виплат для внутрішньо переміщених осіб: найбільш незахищені громадяни і родини у скруті продовжать отримувати підтримку

        26 січня 2024 року Урядом було прийнято постанову № 94 “Деякі питання соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб та інших вразливих категорій осіб”, якою внесено зміни до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

          Станом на 01.03.2024 року в департаменті соціальної політики Житомирської міської ради на обліку перебуває 10955 внутрішньо переміщених осіб, із них допомогу на проживання внутрішньо переміщеним отримувало 5577 осіб.

          З метою осучаснення умов надання допомоги для ВПО уряд ухвалив постанову, якою уточнено параметри надання цієї підтримки.

Детальніше в інфографіці⬇️

 

 

Координаційна рада з питань внутрішньо переміщених осіб при виконавчому комітеті Житомирської міської ради
Перелік громадських об’єднань та інститутів громадянського суспільства з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб
УВАГА! ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ для внутрішньо переміщених осіб