Сьогодні в рамках онлайн-воркшопу «Місцеве Енергетичне Планування (STARTER-Угода мерів)» відбулося відзначення переможців конкурсу «Кращі практики впровадження Планів дій щодо клімату та енергії».
За результатами онлайн голосування та голосування журі, Житомир отримав перемогу серед громад з населенням більш як 50 тис. осіб, а серед громад з населенням до 50 тис. – Миргород.
За умовами конкурсу громаду представляв тільки один учасник/учасниця на рівні енергоменеджера або відповідальної особи за Угоду мерів, який(а) активно бере участь у впровадженні Плану дій щодо клімату та енергії та його моніторингу. «Ми розуміємо важливість заходів з адаптації міського середовища до зміни клімату, тому для нас важливо було показати сталість команди і політики енергетичного та кліматичного розвитку», – зазначила Валентина Седляр, заступниця начальника відділу інфраструктурних проєктів, енергоефективності та промоцій департаменту економічного розвитку міської ради.
Кращими практиками впровадження Плану дій сталого енергетичного розвитку Житомирської громади було представлено:
Проєкт з термореабілітації будівель 5-ти дошкільних навчальних закладів, у яких упродовж 2017-2020 років було проведено комплексну термореновацію, завдяки чому споживання теплової енергії знизилося вдвічі (майже на 1000 Гкал/рік).
Положення про стимулювання заходів з енергозбереження, яке було затверджено рішенням Житомирської міської ради від 18.12.2018 р. №1294 Завдяки дії положення вдалося додатково зацікавити муніципальні заклади раціонально використовувати теплову енергію та досягати економії за рахунок ефективної експлуатації будівель. В результаті бюджетні заклади Житомирської громади зекономили у 2019 році 1,2 млн. грн., а у 2020 році – 0,981 млн. грн., передбачених на оплату послуг теплопостачання.
Шкільна освітня платформа «Агенти кліматичних змін», яка функціонує з 2018 року і сприяє формуванню у школярів навичок реалізації проєктів щодо адаптації міського середовища до змін клімату, а також налаштовує молодь до впровадження власних інформаційних ініціатив, популяризації екологічного способу життя, принципів етичного споживання природних ресурсів та енергії, формування особистої активної позиції дітей, учнів та студентів у вирішенні екологічних проблем громади шляхом здійснення екологічно дружніх вчинків щодо енергозбереження, скорочення викидів парникових газів і пом’якшення наслідків зміни клімату.