Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Кейсменеджмент - у соціальній роботі: унікальність життєвої ситуації клієнта, чіткий алгоритм та мультидисциплінарна команда

09.08.2023
 Кейсменеджмент - у соціальній роботі: унікальність життєвої ситуації клієнта, чіткий алгоритм та мультидисциплінарна команда

Психологи та фахівці соціальної роботи Житомирської громади вдосконалюють свої навички з  гуманітарного кейс-менеджменту. У Житомирі проходить дводенний тренінг, на якому фахівці, що працюють із вразливими верствами населення, опановують нові практики та технології,  що дозволить їм  працювати більш  ефективно.

Перевагою кейсменеджменту  у соціальній роботі  є індивідуальний підхід до клієнта, себто вивчення його конкретної життєвої ситуації. " Фахівець розглядає конкретну ситуацію, конкретної людини у визначений проміжок часу. Життєві ситуації часто змінюються, особливо в умовах війни. Збирається інформація про оточення клієнта,  ситуація описується, аналізується і складається план надання допомоги", -  пояснює Наталія Кривоконь, докторка психологічних наук, професорка, яка розробила концепцію психологічного забезпечення та розвитку соціальних послуг в Україні.

Експертка наводить приклад: коли за послугою звертається сім'я ВПО, оцінюється її життєва ситуація, дохід. «Бувають випадки, що ВПО приїжджають на хороших авто і мають непогане грошове забезпечення, винаймають житло, працевлаштовуються чи живуть за рахунок своїх заощаджень і не потребують соціальної допомоги. А є ті, хто залишився без майна, будинку і засобів до існування...Кейсменеджмент - технологія, яка дозволяє реагувати на різних клієнтів з різними життєвими ситуаціями та різними потребами", – деталізує  пані Наталія.

Кейсменеджмент дозволяє раціонально використовувати ресурси громади й спрямовувати на розв'язання тих проблем, які є найбільш затребуваними, бо різні громади мають різні ресурси та потреби. Наприклад, на сьогодні ситуації у Харківській та Житомирській громаді різні, і проблеми мешканців цих громад теж неоднакові.

Ще одна перевага  - командна робота, себто  проблема клієнта вирішується комплексно. Коли одна проблема породжує  інші (соціальні, правові, психологічні тощо), тоді до їх розв'язання долучаються фахівці різних профілів –  психологи, соціальні педагоги, юристи, поліція. На рівні громади формується мультидисциплінарна команда фахівців, які надають допомогу за цією технологією.

Термін  «кейсменеджмент», який  увійшов у вжиток  працівників соціальної сфери, має синонім -  «ведення випадку».

Марія Хабарова, керівниця служби соціальної підтримки сім'ї, фахівчиня із соціальної роботи Житомирського міського центру соціальних служб міської ради, каже: у нашій громаді технологія кейсменеджменту ефективно зарекомендувала себе у роботі з сім'ями в складних життєвих обставинах, ВПО та іншими вразливими верствами.

" Ми дякуємо ГО "Соціальна синергія" та фонду ЮНІСЕФ за важливий тренінг та постійну підтримку", - говорить Марія Хабарова.