Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Злочинці шукають дітей в Інтернеті

03.10.2023

Згідно зі статистикою, в Україні 96% дітей у віці 10-17 років постійно користуються інтернетом, 34% дітей та підлітків проводять в інтернеті від 3 і до 5 годин щодня. Для українських дітей поруч із загальними загрозами існують загрози, що відповідають часу війни: дезінформація, залучення дітей до співпраці з окупантами та інші.

Тому зараз особливо важливо підтримувати психологічний стан дітей, адже у такому стані діти ще частіше шукають підтримку та допомогу онлайн і можуть наражатися на небезпеки.

15 вересня в Україні почала діяти Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті – 1545*3. Лінія створена Урядовим контактним центром в партнерстві з освітнім проєктом #stop_sexтинг та за підтримки телеком-оператора «Датагруп» спільно з Патронатною службою Віце-прем’єр міністра-міністра цифрової трансформації України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством внутрішніх справ України, Уповноваженим президента України з прав дитини та World Childhood Foundation.

Лінія створена із метою підвищення рівня обізнаності дітей, батьків та осіб, що їх замінюють, а також  спеціалістів, які працюють у контакті із дітьми щодо попередження та реагування на ризики, із якими діти можуть зіткнутися в Інтернеті. Також дорослі можуть отримати кваліфіковані консультації щодо особливостей технічних налаштувань додатків, якими діти користуються в цифровому середовищі. 

Лінія є важливим та актуальним інструментом захисту дітей в Україні. Задля її ефективної діяльності відділом кіберполіції була надана консультація з питань про залученість поліції в розслідуваннях кіберзлочинів та пояснення механізмів покрокового реагування за випадків, коли вчиняються кіберзлочини. Адже згідно з даними дослідження SWGfL, в період карантину підлітки почали проводити на 80% більше часу онлайн, а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась вдвічі. Разом з тим, у дослідженні ITU зазначається, що понад 85% дорослих українців не знають, куди звертатись у випадках проблем у цифровому середовищі.

Консультаційна лінія, в першу чергу, орієнтована на дітей, які зіштовхнулись із проблемами онлайн, та на дорослих, чиї діти мають проблеми в мережі Інтернет. Проте зателефонувати та отримати консультацію може кожен, хто цікавиться питаннями захищеності дитини в Інтернеті.

Спеціалісти лінії 1545*3 працюють цілодобово та надають інформацію щодо безпечної поведінки в цифровому середовищі для попередження насильства, порушення прав та інших зловживань в Інтернеті, а також щодо шляхів реагування на негативний онлайн-досвід.

Урядовий контактний центр: https://ukc.gov.ua/

Освітній проєкт #stop_sexтинг: TelegramInstagramFacebookYouTubeTikTok