Офіційний веб-сайт Житомирської міської ради

Сергій Сухомлин: Найголовніше наше завдання – розкрити потенціал кожної дитини

23.11.2017
Сергій Сухомлин: Найголовніше наше завдання – розкрити потенціал кожної дитини

На цьому наголосив міський голова Сергій Сухомлин сьогодні, 23 листопада, під час відкриття семінару «Діти з аутизмом в інклюзивному просторі».

Вітаючи учасників семінару, Сергій Сухомлин зазначив:

«Я вже не раз казав: те, що ми вкладаємо кошти в ремонти шкіл, утеплення дитячих садочків, створення комп’ютерних класів, дійсно, необхідно, бо створює сучасну матеріальну базу навчальних закладів. Але перед усім ми маємо вкладати кошти безпосередньо у самих дітей – їх силу та енергію, бо найголовніше наше завдання – розкрити потенціал кожної дитини. Інклюзія – це питання дуже складне в усіх аспектах. Про проблеми дітей з особливими потребами тривалий час не прийнято було говорити. Але це ж наші діти! Сьогодні ситуація і в державі, і місті змінюється. Не випадково, одним із стратегічних напрямків інтегрованого розвитку міста Житомира за проектом GIZ є саме «Інклюзивне місто», що передбачає  рівні умови доступу до соціальних благ, розвиток співпраці та відповідальне урядування. Сьогоднішній  семінар є одним із важливих кроків для того, щоб у нашому рідному місті забезпечувалися рівні можливості для всіх дітей: від комфортного доступу до об’єктів інфраструктури до гармонізації відносин у колективах, де навчаються, відпочивають, розвиваються наші діти».

У семінарі беруть участь близько 200 асистентів вчителів, вихователів та вчителів інклюзивних класів, груп ДНЗ. Навчання проводять фахівці київського Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму  «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко та Інна Сергієнко –  консул Аутизм – Європа  в Україні.

Інна Сергієнко, зокрема, наголосила:

«Це вже 4-й семінар з інклюзії, який я провожу в Житомирі. Звичайно, що зміни є. Але, ми лише починати розвивати інклюзію. Інклюзія – це інший тип суспільства, реальна інклюзія можлива лише за умови зміни суспільного мислення. Ми самі маємо змінитися. Навчитися приймати один одного такими, якими ми є».   

Учасники семінару обговорюють питання про: спосіб мислення дитини з аутизмом, його нейровідмінності; організацію структурованого навчання за методом TEACCH; сенсорні проблеми дитини з аутизмом, їх рішення в інклюзивному просторі;  методи альтернативної комунікації в навчальному процесі тощо.

Довідково:  У місті Житомирі  мережа інклюзивних груп  складає  17  груп у 9 закладах, до яких за рішенням  психолого-медико-педагогічної консультації та на підставі заяв батьків зараховано 19 дітей.

Залучено до роботи з цією категорією дітей  17  асистентів вихователя, 9 практичних психологів, 17  вчителів-логопедів, 17  вчителів-дефектологів.

До інклюзивних груп зараховані діти, які мають порушення психологічного розвитку з недорозвиненням мовлення зі спектром аутизму, діти з порушенням опорно-рухового апарату, хворі на  дитячий церебральний параліч, із соціальною дезадаптацією, з порушеннями комунікативних функцій та соціальної взаємодії.

У закладах, де працюють інклюзивні групи, створені кабінети психологічної корекції, логопедичні кабінети,  куточки  сенсорики  для дій з предметами.

У  2017-2018 н. р. кількість закладів міста, у яких працюють класи інклюзивного навчання та спеціальні класи, зросла до 25, розширилася по місту «географія» закладів, у яких функціонують інклюзивні класи.

Навчається у інклюзивних класах станом на 20.11.2017 року  122 учні  у 104  класах. Залучено до роботи з цією категорією учнів 92  асистенти вчителя, 40  практичних  психологів, 25  вчителів-логопедів.

З 01.09.2017 року розпочали функціонувати спеціальні класи у  Житомирській  загальноосвітній  школі  І-ІІІ ступенів № 14 (підготовчий клас для 6 учнів) та у  Житомирському  навчально – виховному  комплексі  № 38 (підготовчий клас для  5 учнів).

Курсову підготовку на базі Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти  у 2016 році пройшли 25 асистентів вчителя ЗНЗ.

Протягом 2017 року  пройдуть  курсову перепідготовку  15 асистентів вчителя загальноосвітніх закладів, у 2018 – 10 асистентів  вихователів дошкільних закладів.